ΘΕΑΤΡΟ

Ένας μήνας σαν θεατρικό… μπουκέτο

Οι μικρές θεατρικές σκηνές είναι «ολάνθιστες». Παραστάσεις επί παραστάσεων, που ορισμένες αφορούν σε μετακλήσεις θιάσων από την Αθήνα και άλλες  σε «ντόπιες» παραγωγές, παίρνουν τη σκυτάλη η μία μετά την άλλη. Οι επιλογές για τους θεατρόφιλους είναι πολλές και ενδιαφέρουσες.

ΑΥΛΑΙΑ (Τσιμισκή, Χ.Α.Ν.Θ.):Η Άννα Κοκκίνου, μετά το έργο «Λα Πουπέ», παραμένει στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, ανεβάζοντας όμως τώρα ένα εξίσου αγαπημένο έργο από το παρελθόν: τιςΜορφές από το έργο του Βιζυηνού σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη καιμουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου. Η παράσταση (ήδη παρουσιάστηκε δύο βραδιές και ακολουθούν άλλες δύο στις 10 και 11 Νοεμβρίου) κινείται γύρω από τον παραμυθένιο και συνάμα ζοφερό χαρακτήρα της παιδικότητας και η Κοκκίνου, με μοναδικό αντικείμενο ένα τραπέζι, δίνει ρεσιτάλ υποκριτικής, αλλάζοντας πρόσωπα, φωνές, ηλικίες και φύλα.

Στον ίδιο χώρο παρουσιάζεται, κάθε Τετάρτη έως και Κυριακή, το έργο Μια κανονική μέρα της Κατερίνας Γιαννάκου (πρώτο της θεατρικό), σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη και ερμηνεία Ράνιας Σχίζα. Στις παραστάσεις, που θα διαρκέσουν έως και τις 16 Νοεμβρίου, η Σχίζα υποδύεται μια νοικοκυρά, μητέρα δύο κοριτσιών, η οποία -αφού χάνει τον σύζυγό της (αυτοκτονεί)- αναγκάζεται να αντιμετωπίσει το γιατί, το θυμό, την ενοχή, το στίγμα, τα χρέη. Έτσι μαθαίνει να παλεύει για την καθημερινότητα.

theatro tefxos 91 foto2

Αργότερα, στις 19 Νοεμβρίου κάνει πρεμιέρα το έργο Μένγκελε του Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, με τους Λάζαρο Γεωργακόπουλο και Μυρτώ Αλικάκη, και στις 24 του μήνα Μαζί με τ’ άπλυτατου Κρίστοφερ Ντούρανγκ,από την ομάδα PushYourArtCompany, σε σκηνοθεσία Κικής Στρατάκη και ερμηνείες Ματίνας Κουλουριώτη, Σοφίας Σακελλαρίου, Πέτρου Φραγκόπουλου, Σέβης Δονσούζη, Πρόδρομου Κιρκινεζιάδη.

ΣΟΦΟΥΛΗ (Τραπεζούντος 5 & Σοφούλη, Καλαμαριά): Στο γνωστό θεατράκι της Καλαμαριάς φιλοξενείται η παράσταση Απίστευτη ιστορία.Το έργο, βασισμένο στο FairytaleHeart του Φίλιπ Ρίντλεϊ, παρουσιάζεται σε μετάφραση και σκηνοθεσία Κρίτωνα Ζαχαριάδη, με τους Μάριο Ζαρδαβά και Κάτια Παπαϊωάννου επί σκηνής. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, ο Στεφάν και η Ελίζα μας εξιστορούν μια σύγχρονη ιστορία δύο νέων, οι οποίοι μας αποδεικνύουν πως δεν υπάρχουν στερεότυπα και συστατικά για την αληθινή αγάπη.

BLACKBOX(Β. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2): Στο «Μαύρο Κουτί» φιλοξενείται έως και τις 23 Νοεμβρίου, κάθε Πέμπτη έως και Κυριακή, το έργο Μήδεια, ένα μανιασμένο ποίηματου Ζαν-Ρενέ Λεμουάν,σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη και ερμηνεία Δήμητρας Ματσούκα. Παρακολουθούμε την αφήγηση μιας ιστορίας μεταξύ συνειδητού και ασυνείδητου, ονείρου και πραγματικότητας. Ο Λεμουάν, μάλιστα, χρησιμοποιεί το μύθο για να μιλήσει για την αμφισημία της ετερότητας, του αρσενικού και του θηλυκού, της τοξικότητας του οικογενειακού δεσμού, της αιώνιας φαντασίωσης της Δύσης για την καθυπόταξη της Ανατολής.

theatro tefxos 91 foto3

Στον ίδιο χώρο θα κάνει πρεμιέρα στις 25 Νοεμβρίου (διάρκεια έως και 30 του μήνα) το έργο Speaknoevil, seenoevil, hearnoevil του Χάρολντ Πίντερ, από την ομάδα Rooster,σε σκηνοθεσία Σοφίας Νάκου. Η παράσταση αυτή θα είναι στα αγγλικά.

ΘΕΑΤΡΟ «ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΙΧΗ» (Πανεπιστημίου 2, Ευαγγελίστρια): Δε μετρώ τιτλοφορείται το έργο του Γιάννη Περδίκη, που κάνει πρεμιέρα στις 14 Νοεμβρίου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νεράντζη, με τους Λένα Πετροπούλου και Γεώργιο Δερνίκα να πρωταγωνιστούν. Το έργο παρουσιάστηκε σε διεθνή φεστιβάλ Βαλκανικών χωρών και έλαβε τιμητικές διακρίσεις στην Αλβανία το 2012, στα Σκόπια το 2013 και στο Κόσσοβο το 2014. Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή θα εξελίσσεται επί σκηνής μια υπαρξιακή φάρσα, με το πρόσχημα της μαύρης κωμωδίας. Δύο άνθρωποι σε αναζήτηση για το νόημα της ζωής, για ομορφιά και αγάπη.

ΘΕΑΤΡΟ «Τ» (Φλέμινγκ 16): Μετά τοΈγκλημα και Τιμωρία του Ντοστογιέφσκι, που παρουσιάζεται στο «ολόφρεσκο» θεατράκι της ομάδας Passatempo, σε διασκευή και σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή (οι παραστάσεις ολοκληρώνονται στις 9 Νοεμβρίου) τη σκυτάλη θα πάρειαπό τις 20 Νοεμβρίου έως και τις 28 Δεκεμβρίου το έργο Μπέττυτης Ελισάβετ Βακαλίδου με τον Δημήτρη Φουρλή. Ο Φουρλής είχε εντυπωσιάσει με την ερμηνεία του όσους έτυχε να δούνε το έργο τις τρεις βραδιές που παρουσιάστηκε πέρυσι την άνοιξη στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, όπως εντυπωσιάζει και ως Ρασκόλνικοφ στο Έγκλημα και τιμωρία. Η Μπέττυ βασίζεται στην αυτοβιογραφία της Ελισάβετ Βακαλίδου Μπέττυ, καπετάνιος της ψυχής μου.

Έλσα Σπυριδοπούλου



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved