ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

(WELCOME TO NEW YORK)

Σκηνοθεσία: Έιμπελ Φεράρα

Παίζουν: Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ζακλίν Μπισέ

Διάρκεια: 125’

ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ

Μια ταινία που αντλεί άμεση έμπνευση από μία πολύκροτη υπόθεση και καταλήγει η ίδια να συνιστά μία πολύκροτη υπόθεση. Παγκόσμια πρεμιέρα μεν στις Κάννες, αλλά εκτός διαγωνιστικού τμήματος, βεβαίως βεβαίως. Αδυναμία εύρεσης διανομής στις γαλλικές αίθουσες, αλλά πολύ μεγάλη ζήτηση στο video-on-demand. Το μάρκετινγκ της αρνητικής διαφήμισης έχει δουλέψει πάρα πολύ καλά για τον αιωνίως και αθεράπευτα προβοκάτορα, Έιμπελ Φεράρα. Ο δε πρωταγωνιστής του, το τοτέμ του γαλλικού σινεμά (και εσχάτως «φορολογικός πρόσφυγας» που βρήκε καταφύγιο στη Ρωσία), Ζεράρ Ντεπαρντιέ, ερμηνεύει σαν να ταυτίζεται με τον ήρωα που υποδύεται. Είναι ένας ασύδοτος, σεξομανής, γλοιώδης, παχύσαρκος μπέμπης, ο οποίος έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από το να τα θέλει όλα δικά του. Είναι όλα δικά του έτσι κι αλλιώς, οπότε αναγκάζεται να τα θέλει κιόλας.

Ο Φεράρα βουτά την ταινία του στην υπερβολή, τόσο στην απεικόνιση της κεντρικής φιγούρας όσο και στο φόντο που την περιβάλλει. Δεν είναι διατεθειμένος να συζητήσει περί ενοχής ή αθωότητας του κεντρικού του χαρακτήρα, το φταίξιμό του είναι αδιαπραγμάτευτο. Δεν ανιχνεύει πλάγια ή υποδόρια κίνητρα, δεν χτίζει επίπεδα συμβολισμών ή αλληγοριών, δεν εξετάζει παράλληλες συνιστώσες. Ο πλούτος, η χλιδή και η εξουσία έχουν αλλοιώσει ανεπιστρεπτί την ανθρώπινη υπόσταση του ήρωά του. Είναι πλέον αδιάφορος, χυδαίος και σιχαμένος. Κι αν ο Φεράρα αφήνεται υπέρ το δέον σε αυτό το μονοδιάστατο γκροτέσκο πορτρέτο, με μπόλικους μάλιστα αχρείαστους θεατρινισμούς, τουλάχιστον μας αποζημιώνει, έστω και φευγαλέα, προς το τέλος. Βλέμματα που τείνουν στο κενό, γιατί μόνο αυτό πλέον υπάρχει και τίποτα άλλο.

Γιώργος Παπαδημητρίου

Αξιολόγηση: **


'ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Thessalonikinfo - 2019