ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

THE GUEST

Σκηνοθεσία: Άνταμ Γουίνγκαρντ

Παίζουν: Νταν Στίβενς, Σίλα Κέλι, Λίλαντ Όρσερ

Διάρκεια: 99’

(2η ΕΒΔΟΜΑΔΑ), ODEONΠΛΑΤΕΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 1)

Ο Ντέιβιντ εμφανίζεται στο κατώφλι μιας επαρχιώτικης αμερικάνικης οικογένειας ως σύντροφος του νεκρού γιου τους και σαν να είναι βγαλμένος από εφηβικό όνειρο, έρχεται να βοηθήσει με τον βιοπορισμό της οικογένειας, να θρέψει τις ερωτικές φαντασιώσεις της κόρης και να γρονθοκοπήσει ασύστολα τους νταήδες που φοβερίζουν τον μικρό γιο. Ικανοποιεί έτσι τα βασικά κλισέ που μοιάζουν απαραίτητα σε ένα θρίλερ προκειμένου να νοιώσει το αμερικάνικο κοινό κάποια ταύτιση με τους χαρακτήρες, την σχολική κακοποίηση, τον εφηβικό έρωτα και την εξιδανίκευση του έντιμου Αμερικάνου βιοπαλαιστή. Ξαφνικά όμως και χωρίς ιδιαίτερες εξηγήσεις, τα πτώματα της ταινίας αρχίζουν να συσσωρεύονται γοργά και η πραγματική ταυτότητα του Ντέιβιντ να αποκαλύπτεται. Από αυτή τη στιγμή και έπειτα η ταινία αλλάζει ροή και γίνεται μία προσπάθεια να ξεφύγει από χιλιοειπωμένα μοτίβα.

Ο σκηνοθέτης καταφέρνει βέβαια, με ανατροπές σε σωστά σημεία να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή σε κάποιο βαθμό, ενώ κάνει και μία ενδιαφέρουσα προσπάθεια να παντρέψει την αισθητική των θρίλερ των 80’sμε την σημερινή «γυαλισμένη» κινηματογράφηση. Δυστυχώς όμως, η αγωνία χάνεται στις υπερβολικές και στημένες σκηνές δράσης όπου όλοι εκτός από τον κεντρικό ήρωα δείχνουν ανίκανοι να σημαδέψουν (ακόμα και έμπειροι, σκληροτράχηλοι στρατιωτικοί). Ταυτόχρονα, ο Σάιμον Μπάρετ προσπαθεί με την ιστορία του να συγχωνεύσει το κλασσικό αμερικάνικο θρίλερ με ένα υπόβαθρο που θυμίζει την τριλογία του Μπορν, αλλά δυστυχώς το μόνο που επιτυγχάνεται είναι στο τέλος της ταινίας ο θεατής να μένει μπερδεμένος τόσο ως προς την πλοκή όσο και ως προς τα κίνητρα του Ντέιβιντ.

Αλέξανδρος Παπαγιάγκου

Αξιολόγηση: **


'ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Thessalonikinfo - 2019