ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2020

γράφει ο Λάζαρος Ωραιόπουλος

Ελπίζουμε και ευχόμαστε ότι το 2020 θα είναι χρονιά που θα αναλάβει η καθεμιά και ο καθένας μας την κοινωνική και ατομική μας ευθύνη, που θα υπερβούμε τις άγονες αντιπαραθέσεις και θα δημιουργήσουμε όραμα για το μέλλον μας.

Σε όλους τους συμπολίτες μας ευχόμαστε το καινούριο έτος να είναι ένα έτος με περισσότερες χαρές από ότι στεναχώριες για όλους, με λιγότερα προβλήματα, με υγεία και με τις καλύτερες επιλογές για να πραγματοποιηθούν οι στόχοι, προσωπικοί, επαγγελματικοί και οικογενειακοί όλων.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2020

ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ

Ο προϋπολογισμός του Δήμου, παρ’όλες τις επικοινωνιακές προσπάθειες της διοίκησης να πείσει για το αντίθετο, είναι, για ακόμη μία χρονιά, ένας πλασματικός προϋπολογισμός, με ένα μη ρεαλιστικό τεχνικό πρόγραμμα που δεν μπορεί να υλοποιηθεί ούτε κατά το ήμισυ. Αυτό δεν αποτελεί δική μας πρόβλεψη, αλλά είναι το επαναλαμβανόμενο συμπέρασμα από τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος είχαμε και την ομολογία του αρμόδιου αντιδημάρχου οικονομικών ότι στον προϋπολογισμό παρουσιάζονται στατικά μεγέθη ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ, από το σύνολο των 28,2 εκ των επενδύσεων, που μεταφέρονται χρόνο με το χρόνο. Τουλάχιστον, από το 2011 και μετά, οι δαπάνες για απαλλοτριώσεις, για αγορές οικοπέδων ύψους περίπου 11 εκατομμυρίων ευρώ, δεν πραγματοποιούνται. Καθ’αυτό τον τρόπο η διοίκηση του Δήμου μεταφέρει κάθε έτος τα κονδύλια που δεσμεύονται, συντηρώντας το πλεόνασμα που δημιουργήθηκε και από την επί σειρά ετών υπερφορολόγηση των δημοτών μέσω των τοπικών τελών.

Παρουσιάστηκε ένας ακόμη προϋπολογισμός που στερείται στρατηγικού σχεδιασμού και που χαρακτηρίζεται από την έλλειψη ιεράρχησης των αναγκών της πόλης. Ένας προϋπολογισμός που, στην πραγματικότητα, καθιστά το Δήμο προβληματικό ως προς την ανάπτυξη, την καλή εξυπηρέτηση των πολιτών, την υλοποίηση έργων υποδομής, την ουσιαστική προώθηση του πολιτισμού, της τέχνης και του αθλητισμού. Ένας προϋπολογισμός που δεν αποτυπώνει κάποιο σχέδιο για τις ανάγκες του μέλλοντος.

Είναι το παρελθόν που προβλέπει το μέλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση και την αποτελεσματικότητα ενός δήμαρχου που επί ένα τέταρτο του αιώνα δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει έργα σημαντικά και απαραίτητα για την πόλη μας, όπως:

Τα πεζοδρόμια στην Επταπυργίου και στην Παπανδρέου, την πλατεία Δημαρχείου στις Συκιές, την περιοχή Πέτρου Λεβαντή, τα Αρμένικα, το 1ο-5ο Δημοτικό Σχολείο στις Συκιές, τον κόμβο του Αγίου Παύλου, τον παλιό ναό του Αγ. Παύλου, το 8ο-15ο Νηπιαγωγείο Συκεών, τη σχολική στέγη στα Πεύκα, τον υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων στο πάρκο των Ρουμανικών, την κατασκήνωση του Δήμου στην Ποτίδαια Χαλκιδικής, το Νηπιαγωγείο στο οικόπεδο Ιατρόπουλου στη Νεάπολη και πόσα άλλα.

Ζούμε σε ένα Δήμο, για το πλεόνασμα του οποίου η διοίκηση επαίρεται αλλά δεν το αξιοποιεί. Ένα αποθεματικό που «τρέφεται» από την απουσία εκτέλεσης δημοτικών έργων και την εκμετάλλευση των χρημάτων των δημοτών. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά το γεγονός ότι στην πρώτη τετραετία, μετά τη συνένωση των τεσσάρων Δήμων, το δημοτικό ταμείο ενισχύθηκε, ενώ, σύμφωνα με το δήμαρχο, στο ίδιο διάστημα, πληρώθηκαν  χρέη εκατομμυρίων ευρώ των πρώην Δήμων.

Τα πράγματα είναι απλά, ο Δήμος εισέπραξε από τους δημότες αρκετά παραπάνω χρήματα, σχεδόν 20 εκατομμύρια, από αυτά που δαπάνησε για την κάλυψη των αναγκών τους, επιδιώκοντας την «κερδοφορία», λες και είναι ανώνυμη εταιρεία, αντί της υλοποίησης σημαντικών έργων. Ή, αλλιώς, το οικονομικό κέρδος αντί του κοινωνικού οφέλους.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΑΠΟΨΙΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ-ΘΕΑΤΗΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Το μήνα Δεκέμβριο είχαμε τη μεταφορά, ύστερα από τη συνένωση των αστυνομικών τμημάτων και το κλείσιμο του Α.Τ. Νεάπολης, από τα γεωγραφικά όρια της Νεάπολης σε άλλο Δήμο. Το τοπικό υποκατάστημα του ΕΦΚΑ έφυγε από το ακατάλληλο κτίριο που στεγαζόταν στην οδό Λαγκαδά (σ.σ. έφυγαν οι διοικητικές υπηρεσίες που στεγαζόταν στην οδό Καραμανλή, στην πίσω μεριά του υποκαταστήματος ΕΟΠΥΥ που είναι στην οδό Λαγκαδά, το οποίο λειτουργεί στο ίδιο κτίριο) και εγκαταστάθηκε σε νοικιαζόμενο κτίριο επί της οδού Κωλέττη, στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Η διοίκηση του Δήμου μας παρακολουθεί ως απλός θεατής, χωρίς να παρέμβει και να διεκδικήσει την παραμονή του υποκαταστήματος σε άλλο κτίριο στο Δήμο μας. Και, για να είμαστε ακριβής, υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση για την εγκατάσταση του υποκαταστήματος ΕΦΚΑ στο κτίριο του ΟΑΕΔ, επί της οδού Λαγκαδά, ακριβώς απέναντι από το παλιό κτίριο του ΕΦΚΑ, που, ιδιοκτησιακά, ανήκει στο ίδιο υπουργείο.

Ο κατά τα άλλα λαλίστατος και… διεκδικητικός δήμαρχος μπορεί τώρα να υπερηφανεύεται ότι στην πόλη μας δεν έχει απομείνει σχεδόν καμία υπηρεσία και αναγκάζονται οι πολίτες να μετακινηθούν και να διανύσουν αναγκαστικά αρκετά χιλιόμετρα, οπότε χρησιμοποιούν αυτοκίνητο ή αστική συγκοινωνία, επιβαρύνοντας με επιπλέον μετακινήσεις τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Αντίθετα θα έπρεπε οι δημόσιες υπηρεσίες να είναι εγκατεστημένες εντός των περιοχών που εξυπηρετούν ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμες με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα, περπάτημα, ποδήλατο κ.τ.λ., στους πολίτες.

ΝΕΟ ΕΤΟΣ-ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ

Η δημοτική μας παράταξη, σε συνεργασία με την κίνηση Οικολογία Αλληλεγγύη Νεάπολης Συκεών, προγραμματίζει σειρά εργαστηρίων τοπικής πολιτικής αειφορίας, ως μία διαδικασία συζήτησης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των συμπολιτών, σχετικά με την πόλη μας και την επιδίωξη μιας ευημερίας βιώσιμης για όλους τους πολίτες της, τη διαφύλαξη της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και τη δυνατότητα ευημερίας των μελλοντικών γενιών του τόπου μας.

Η πρώτη σειρά των πέντε εργαστηρίων τοπικής πολιτικής αειφορίας έχουν ως θέμα «Η πόλη που οραματιζόμαστε». Στην πρώτη συνεδρία ασχολούμαστε με την καταγραφή και έκφραση, σε προσωπικό επίπεδο, της πόλης που οραματιζόμαστε. Στη δεύτερη συνεδρία κινούμαστε από το προσωπικό όραμα στο συλλογικό, καθώς η πόλη αποτελεί συλλογική υπόθεση. Στην τρίτη συνεδρία δοκιμάζουμε τόσο τα προσωπικά οράματα όσο και το συλλογικό όραμα με τους παγκόσμιους στόχους για την αειφόρο ανάπτυξη. Στην τέταρτη συνεδρία προσπαθούμε να διαμορφώσουμε «οδικό χάρτη» για την επίτευξη των στόχων που επιλέγουμε για την πόλη που οραματιζόμαστε. Στην τελική συνεδρία θα ασχοληθούμε με τη συμμετοχή των πολιτών στο σχεδιασμό, στη λήψη των αποφάσεων και στη διαμόρφωση, σχετικά με την πόλη που οραματιζόμαστε τοπικά.

Καλούμε τους συμπολίτες μας σε αυτήν τη διαδικασία συζήτησης και συνδιαμόρφωσης της πόλης που οραματιζόμαστε, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον σας, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση info@almastomellon.gr ή στα τηλέφωνα 6974840620, 6946337180.

Επικοινωνία: 6946337180, info@lazarosoraiopoulos.gr, www.lazarosoraiopoulos.gr, info@almastomellon.gr, almastomellon2019@gmail.com.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Εκτός των τειχών», του Δήμου Νεάπολης-Συκεών, τ. 157, Φεβρουάριος 2020, σ. 57.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved