ΘΕΑΤΡΟ «ΑΝΕΤΟΝ»

Μια σκηνή γεμάτη από… φωνές της πόλης

Για τέταρτη συνεχή χρονιά, το θέατρο «Άνετον- Σκηνή Νίκος Ναουμίδης», στην οδό Παρασκευοπούλου 42, φιλοξενεί το θεσμό «Ανοιχτή Σκηνή / Θεατρικές φωνές της πόλης» που διοργανώνεται από το δήμο Θεσσαλονίκης. Ο πυρήνας αυτής της δράσης αποτελείται από μικρές θεατρικές ομάδες της Θεσσαλονίκης, άστεγες ή μη, οι οποίες ωστόσο δεν σταματούν να παράγουν έργο. Η «Ανοιχτή σκηνή» λοιπόν τους δίνει ένα βήμα κάθε χρόνο για να παρουσιάσουν ένα μέρος της δραστηριότητάς τους.

Η φετινή διοργάνωση ξεκίνησε στις 27 Φεβρουαρίου, θα ολοκληρωθεί στις 7 Απριλίου και σύμφωνα με το πρόγραμμα η παρουσίαση αφορά στους εξής:

16-17 Μαρτίου: Ορέστης του Ευριπίδη από την ομάδα Kunst.

20-21 Μαρτίου: Ο δράκος του Ευγένιου Σβαρτς από την ομάδα Ο επιπόλαιος Φρεντ, σε σκηνοθεσία Γιωργή Σφυρή. Η ιστορία αφηγείται το πώς ένας Δράκος καταδυναστεύει μια πόλη. Ένας ιππότης έρχεται να την απελευθερώσει, αλλά η πόλη αντιστέκεται στον απελευθερωτή της. Γιατί; «Η παράσταση δεν προσπαθεί να δώσει απάντηση, αλλά να ερευνήσει» απαντά ο κ. Σφυρής. «Μαζί -θεατές, ηθοποιοί και σκηνοθέτης- αναζητούμε απαντήσεις, μισοσχηματισμένες λέξεις, ένα νεύμα ή ένα βλέμμα που θα δώσει απάντηση, στο ‘γιατί’. Γιατί ο υποταγμένος επιμένει να μένει υποταγμένος», συμπληρώνει. Στους ρόλους εμφανίζονται οι Μαρία Ιωσηφίδου, Αρετή Μαρκολειβαδίτη, Ελευθερία Μπίκου, Μαριαλένα Παπατριανταφύλλου, Μάριος Παραδείσης, Αικατερίνη Ράβναλη, Ελένη Σταυρακίδου, Ειρήνη Σφυρή, Μαριάννα Χραπανά.

23-24 Μαρτίου: Για απόψε αυτοσχεδιάζουμε Πιραντέλο από την ομάδα 09- Οι γενναίοι του βορρά.

27 Μαρτίου: Αυτοσχεδιασμοί ζωής από το Playback Θέατρο.

28-29 Μαρτίου: Κανελόριζα της Σμαρούς Πλατιώτη με τη συνεργασία των ομάδων kontaktensemble & SourLiBooM. Αυτή η παράσταση -και μόνο- θα φιλοξενηθεί στο ΑΛΑΤΖΑ ΙΜΑΡΕΤ (Κασσάνδρου 91-93), και συνδυάζει το σωματικό θέατρο μέσα από σύγχρονα ποιητικά κείμενα και το παραδοσιακό τραγούδι. Το έργο πραγματεύεται τη μνήμη, τον έρωτα και τον αποχωρισμό και καθώς παρακολουθούμε τον έρωτα δύο νέων, τον ξενιτεμό των πολλών, τη μοίρα και το ριζικό του ανθρώπου, καλούμαστε να απαντήσουμε σε ερωτήματα όπως «τι ήχο έχει το ταξίδι μακριά, τι άρωμα έχει η θάλασσα, τι χρώμα έχει η μη επιστροφή και άραγε πόσα βήματα μετράς ως την αγάπη;». Η σύλληψη και σκηνοθεσία είναι από τη Σμαρώ Πλατιώτη, τα κείμενα και η ποίηση της Αναστασίας Γκίτση, η οποία και εμφανίζεται επί σκηνής μαζί με τους Βασιλική Αλεξίου, Αναστασία Δίγκα, Κωστή Κώτσο, Ματίνα Νούτσου, Γιώργο Πανόπουλο και Γρηγόρη Πυριαλάκο.

30-31 Μαρτίου: Το αρχοντικό της Μινόρε του Δημήτρη Ράπτη από τη μουσικο-χορο-θεατρική-εικαστική ομάδα Σώμα ως.

3-4 Απριλίου: Καρακορούμ του Ανδρέα Στάϊκου από την ομάδα Oberon.

6-7 Απριλίου: Εξορία του Παύλου Μάτεσι από την ομάδα Ουκ Νουκ.

Έλσα Σπυριδοπούλου



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved