ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αναδημοσιεύουμε το άρθρο του Γιώργου Αγγελόπουλου που αφορά στην ταλαιπωρία δύο μαθητών στη Θέρμη. Είναι χαρακτηριστική η αδιαφορία του κράτους που εξοργίζει τον πολίτη. Διαβάστε το.

Γράφω για δύο μόνο μαθητές. Για το δικαίωμα δύο μόνο μαθητών ανάμεσα στις πολλές δεκάδες χιλιάδες που στερούνται την κάλυψη βασικών αναγκών τους εδώ και 5 χρόνια στη χώρα μας. Αν όμως δεν προασπιστούμε το δικαίωμα των δύο, ή ακόμα και του ενός μαθητή, δεν ισχύουν τα δικαιώματα κανενός άλλου.

Πολλά λέγονται και γράφονται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όσες οικογένειες δεν μπορούν, λόγω της κρίσης, να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των παιδιών τους. Υπάρχουν μηχανισμοί του κράτους που προσπαθούν να συμβάλουν σ’ αυτή την προσπάθεια. Υπάρχουν όμως ταυτόχρονα κενά και αδυναμίες στις προκλήσεις του παρόντος. Πως θα σας φαινόταν αν τα παιδιά μιας άπορης οικογένειας, που δικαιούνται μεταφοράς στο δημοτικό σχολείο, περπατούν κάθε πρωί και απόγευμα περισσότερο από ένα χιλιόμετρο, με τις όποιες καιρικές συνθήκες, από το σχολείο στο σπίτι; Χθες και προχθές περπατούσαν για 40 λεπτά υπό συνεχή βροχή (20 για τη μετάβαση και 20 για την επιστροφή από το σχολείο). Ποια ομπρέλα και τι είδους παπούτσια μπορούν να αντέξουν σε συνεχή δυνατή βροχή; Μήπως θα είχε κάποια αξία να επισημάνουμε ότι αυτά τα παιδιά περπατούν πάνω στην οδό Θέρμης – Πανοράματος στη Θεσσαλονίκη που αφενός δεν έχει πεζοδρόμια και αφετέρου χαρακτηρίζεται από την κίνηση αυτοκινήτων με μεγάλες ταχύτητες; Τα ερωτήματα αυτά δεν είναι υποθετικά. Η οικογένεια αυτή υπάρχει. Το πρόβλημά της οικογένειας είναι κοινό με αυτό ορισμένων ακόμα οικογενειών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο της Θέρμης.

Το θεσμικό πλαίσιο ορίζει ότι για να δικαιούται ένας μαθητής μεταφορά πρέπει το σπίτι του να απέχει πάνω από 1.200 μέτρα από το Δημοτικό Σχολείο. Αν η διεύθυνση του σχολείου δεν μπορεί να υπολογίσει την απόσταση, παρεμβαίνουν οι Τεχνικές Υπηρεσίες των Δήμων εκδίδοντας γεωαναφορά μέτρησης. Στο Δήμο Θέρμης οι Τεχνικές Υπηρεσίες παρέχουν μετρήσεις γεωαναφοράς «κατά προσέγγιση». Η διεύθυνση του εν λόγω Δημοτικού Σχολείου θεωρεί ότι τα πιστοποιητικά που εκδίδει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου αναφέρονται σε κυριολεκτικές μετρήσεις. Έτσι ορισμένες οικογένειες που έχουν «κατά προσέγγιση» μέτρηση γεωαναφοράς στα 1.200 μέτρα εξαιρέθηκαν από το δικαίωμα μεταφοράς των παιδιών τους. Η διεύθυνση απευθύνθηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το ζήτημα και δεν έλαβε γραπτή απάντηση.

Τι μπορεί να γίνει σ’ αυτήν την περίπτωση; Ελπίζουμε η Περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας, η διεύθυνση του σχολείου και οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου να καταλήξουν λογικά σε μια κοινή απόφαση για το ποιος είναι ο σωστός υπολογισμός των αποστάσεων. Οι μαθητές και οι οικογένειες τους δεν ζητούν χάρες. Αναμένουν το αυτονόητο: δεν είναι δυνατόν να απαιτείται από τους πολίτες γεωμέτρηση με ακρίβεια μέτρου αλλά να χορηγούνται βεβαιώσεις γεωμέτρησης «κατά προσέγγιση». Ο Σύλλογος Γονέων έκανε ότι ήταν θεσμικά απαραίτητο καταθέτοντας έγγραφα αιτήματα στη διεύθυνση του σχολείου, στο Δήμο Θέρμης, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στο Υπουργείο Παιδείας. Θα επιμείνουμε μέχρι να πρυτανέψει το δίκαιο και η ανθρωπιά για κάθε μαθητή και μαθήτρια για την υπεράσπιση του αυτονόητου δικαιώματός τους στην ανεμπόδιστη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ακούει κανείς στο Υπουργείο Παιδείας;

Γιώργος Αγγελόπουλος

(Για την αντιγραφή Γιάννης Ιωαννίδης)


'ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Thessalonikinfo - 2019