ΕΥΧΕΣ-ΣΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Το φιλμ νουάρ να μην υποχωρήσει στην ευκολία της παραίτησης

Από τον Κώστα Γ. Καρδερίνη

Πιανίστας, συνθέτης, αυτοσχεδιαστής, το 2014 κυκλοφόρησε (από τις εκδόσεις Σαιξπηρικόν) και το βιβλίο του Η ποίηση των δίσκων. Πολύ πρόσφατα βραβεύτηκε από την Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης για την 50ετή προσφορά του στην Θεσσαλονίκη και στην αυτοσχεδιαζόμενη μουσική, μέσα από τη σειρά εκδηλώσεων Επίμονοι Θεσσαλονικείς…

Τι το ιδιαίτερο έχει το φιλμ νουάρ ως κινηματογραφικό είδος;

Πρώτα απ” όλα έχει την αισθητική του ασπρόμαυρου. Τελεία και παύλα. Φυσικά και πολλά άλλα χαρακτηριστικά, από τα οποία ξεχωρίζω αυτό που θεωρώ σημαντικό και με γοητεύει ιδιαίτερα: τη μοναδική σχέση ήχων, θορύβων, μουσικής, σιωπής και εικόνας. Αγαπημένα μου είναι τα κλασικά του είδους, Touch of Evil (Ο άρχων του τρόμου, 1958, του Όρσον Ουέλς), Laura (Λάουρα, 1944, του Ότο Πρέμινγκερ), Sunset Boulevard (Η λεωφόρος της δύσης, 1950, του Μπίλι Ουάιλντερ), Double Indemnity (Κολασμένη αγάπη, 1944, επίσης του Μπίλι Ουάιλντερ) και το γαλλικό Ascenseur pour l’echafaud(Ασανσέρ για δολοφόνους, 1958, του Λουί Μαλ).

Πώς βλέπεις την κυκλοφορία του δικού μας φιλμ νουάρ στην πόλη;

Από την αρχή μού άρεσε ο τίτλος του περιοδικού, άσχετα αν δεν ταυτιζόταν με το περιεχόμενο! Το θεωρώ απαραίτητο για την πόλη και εύχομαι να μην υποχωρήσει στην ευκολία της παραίτησης.

Τι λείπει από τις στήλες του περιοδικού φιλμ νουάρ;

Από δικής μου πλευράς θα ήθελα να ανοίξει μία στήλη για τη σχέση κινηματογράφου – ήχου – μουσικής και να αναλύονται (ή και να βαθμολογούνται) ορισμένες ταινίες με βάση αυτό το κριτήριο.


'ΕΥΧΕΣ-ΣΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Thessalonikinfo - 2019