ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Το Ελληνικό Πανόραμα του φετινού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ ξεχειλίζει από συμμετοχές και επιλογές και ιδού μια συνοπτική ανάπτυξη των βασικών του θεματικών ενοτήτων

Κρίση και πάλι κρίση!

Έχουμε και λέμε: το Agora: Από τη Δημοκρατία στις Αγορές, ένα ημερολόγιο καταστρώματος της ελληνικής κρίσης, το We Are Fucked Sunshine!, πορτρέτο μιας χαμένης γενιάς, το Non Omnis Moriar, για απεργίες της Ελληνικής Χαλυβουργίας, το Emery Tales,  για τα λατομεία της Νάξου. Το Ψάρι στο βουνό – Πέραμα εξετάζει την κατάρρευση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ενώ το Εγώ και οι άλλοι μας μιλά για την παύση λειτουργίας του Ζάννειου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας και Αγωγής. Το Oppression εξερευνά τη δημοσιογραφία εν καιρώ κρίσης και το Burning from the Inside φέρνει κοντά Βερολίνο και Αθήνα. Η κόλαση των μεταναστών και των Ρομά αντιστοίχως, είναι τα θέματα των Μίλαντ, Ο πλανήτης μου και Sam Roma – Είμαστε Τσιγγάνοι, ενώ το Πέρασα κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από χαρτί επικεντρώνεται στις χαμένες παραδόσεις. Τέλος, το WHAT POLITICA – μια απολιτίκ ποδοσφαιρική ιστορία συσχετίζει το γήπεδο με την πολιτική.

Ιστορικό παρελθόν, περιβάλλον και πολιτική

Οι θηριωδίες των ναζί στη νότια Κρήτη σε πρώτο πλάνο στο Πυρπόληση γυναικών στην Καλή Συκιά – Ολοκαύτωμα από Γερμανούς Ναζί κατά τη διάρκεια της κατοχής, ενώ την ίδια περίοδο εξετάζουν και τα Παράδοξη πατρίδα και Αμαρτωλά κρανία. Η Απόδραση από την Αμοργό ξεσκεπάζει μια διεθνή συνομωσία, ενώ το Φασισμός ΑΕ καταδεικνύει τα μακριά και σκοτεινά πλοκάμια ενός σύνθετου συστήματος. Στο Un Condor, ο, αυτοεξόριστος λόγω δικτατορίας Πινοσέτ, Σέρχιο Κοντρέρας επισκέπτεται την πατρίδα του έπειτα από 38 ολάκερα χρόνια. Τα οικοσυστήματα της Ελλάδας είναι το κυρίαρχο φόντο στη Φωλιά του χρόνου, ενώ το Αρκαδία χαίρε αποτελεί ένα ποιητικό οδοιπορικό στο τότε και στο τώρα της Αρκαδίας.

Ανθρώπινες ιστορίες

Το Όταν αρχίζει το τραγούδι αφορά τον αυτισμό, το Ολυμπία τον καρκίνο, ενώ το Ψ τις ψυχικές ασθένειες. Το ΕΣΥ να με θυμάσαι αναπλάθει την κατάρρευση της δημόσιας υγείας, τα Καλιαρντά αποτυπώνουν την ιστορία της περίφημης κρυφής γλώσσας, το La vida pura μας συστήνει ένα νεαρό Βαρκελωνέζο πορνοστάρ και το Νανά φέρνει στο προσκήνιο τη ζωή μίας Θεσσαλονικιάς τρανσέξουαλ. Τέλος, στο ντοκιμαντέρ Η Αρχαιολόγος, μια δραστήρια αρχαιολόγος δίνει την ύστατη μάχη της καριέρας της για να διασώσει ένα μεγάλο αρχαιολογικό χώρο.

Τέχνη για όλα τα γούστα

Το Εδώ δεν υπάρχει άσυλο αναβιώνει τη μουσική σκηνή της Αθήνας του ’80 και το Ζωντανοί μες το τσιμέντο μας καλωσορίζει στην αστική τέχνη του δρόμου. Το ντοκιμαντέρ Τα θηλυκά είναι εδώ καταρρίπτει τον μύθο ότι το χιπ χοπ είναι ανδρική υπόθεση, στο Χούφταλο, ο Ντίνος Χριστιανόπουλος δίνει ρέστα, ενώ η οικογένεια Ξυλούρη ξεδιπλώνει τη μαγική της αύρα στο Μια οικογενειακή υπόθεση. Το ντοκιμαντέρ Ο Εθνικός Κωστής Παλαμάς – Το υπέρτατο λουλούδι του λόγου φωτίζει άγνωστες πτυχές του μεγάλου ποιητή, το Σ’ αγαπώ. Ελογοκρίθη! μας συστήνει τον Θεσσαλονικιό ποιητή Τόλη Νικηφόρου, ενώ το David Kennedy, Σμιλεύοντας τη ζωή μας μυεί στο ταλέντο και τις εμμονές του γλύπτη Ντέιβιντ Κένεντι.

Γιώργος Παπαδημητρίου


'ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Thessalonikinfo - 2019