ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ Κ.Θ.Β.Ε.

Διαβάσαμε και αναδημοσιεύουμε την ανακοίνωση του συλλόγου εργαζομένων στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας για τα φαινόμενα επίθεσης φασιστικού τύπου από μερίδα του Τύπου. Αναρωτιόμαστε όμως, η διεύθυνση του κρατικού θεάτρου δεν έχει αντιδράσει, δε θα έπρεπε να το είχε κάνει; Αναδημοσιεύουμε την ανακοίνωση ως έχει:

«Ο σύλλογος καταγγέλλει τα φαινόμενα bulling και δοσιλογισμού κατά της συναδέλφου Μαρίας Νοτοπούλου που έχουν παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα από μερίδα του τύπου, ηλεκτρονικά μέσα και δυστυχώς και συναδέλφους. Η  Μαρία Νοτοπούλου εργάζεται στο ΚΘΒΕ με την χειρότερη δυνατή σύμβαση,ως ωρομίσθια και με μηνιαίο μισθό που δεν υπερβαίνει τα 400 ευρώ, και αυτά όταν και εφόσον έχει ανάγκη το Θέατρο την εργασία της, και για διάστημα 6-7 μήνες τον χρόνο. Στην ίδια αισχρή και αντικοινωνική κατάσταση διαβιούν τουλάχιστον 40 συνάδελφοι, απόρροια των μνημονιακών μέτρων για την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, με αμοιβές 3,00 ευρώ την ώρα.

Καλούμε την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και τα υπόλοιπα ΜΜΕ να ανακαλέσουν τους απαράδεκτους και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς έναντι των συναδέλφων που το μόνο που κάνουν είναι να εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας· πτυχιούχοι, χωρίς πλήρη εργασιακά δικαιώματα παρά μόνο υποχρεώσεις, πάντα όμως με συνέπεια για την εξυπηρέτηση του κοινού και των παραγωγών,  μέρα και νύχτα, Σάββατα και Κυριακές, γιορτές και αργίες.

Το τι κάνει ο καθένας και η καθεμιά στην ιδιωτική του/της ζωή, εφόσον δεν επηρεάζεται η εργασία του, είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του/της, τουλάχιστον ακόμα, και δεν μας αφορά ούτε το σχολιάζουμε.

Σχολιάζουμε μως και καταγγέλλουμε, το δημόσιο εξευτελισμό, με σεξιστικού τύπου σχόλια και παρατηρήσεις, έναντι της συνάδελφου και απαιτούμε επανόρθωση. Η απαξίωση της συναδέλφου είναι και απαξίωση του ίδιου του οργανισμού, των εργαζόμενων  σε αυτό και της δημόσια εικόνας του.

Καλούμε τους συναδέλφους να σταθούν αλληλέγγυοι στη συνάδελφο, και σε κάθε συνάδελφο, και να γυρίσουν την πλάτη στα φαινόμενα μισογυνισμού, κλειδαρότρυπας και προκρούστιων τακτικών. Τα προβλήματα του Κ.Θ.Β.Ε. είναι μεγάλα και υπαρκτά, ας ασχοληθούμε με αυτά και ας αφήσουμε πίσω μας τους επιλεκτικούς κανιβαλισμούς».

Για την αντιγραφή: Γιάννης Ιωαννίδης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved