ΓΙΑΤΙ ΔΑΚΡΥΖΕΙ ΤΟ ΛΙΒΑΔΙ;

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης προβάλλει τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015, στον κινηματογράφο Φαργκάνη, στην πλατεία Αγ. Παντελεήμονα, στις 9.00 μμ, την ταινία-ντοκιμαντέρ της Αναστασίας Χριστοφορίδου, «Γιατί δακρύζει το λιβάδι κ. Αγγελόπουλε;». Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Μετά την προβολή της ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Το λιβάδι που δακρύζει», τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου, στον ίδιο κινηματογράφο, απ’την Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης, με την προβολή της ταινίας-ντοκιμαντέρ της Αναστασίας Χριστοφορίδου θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε μία άλλη οπτική ματιά της εργασίας του Έλληνα σκηνοθέτη. Αυτή η ταινία ξεκίνησε για να γίνει μία καταγραφή μίας μέρας γυρισμάτων του Θόδωρου Αγγελόπουλου για την προαναφερόμενη ταινία του. Οι δυσκολίες όμως των γυρισμάτων και ο εντατικός ρυθμός της εργασίας του σκηνοθέτη, που δυσκόλευε τη συνεργασία του με την Αναστασία Χριστοφορίδου, μετέτρεψαν αναγκαστικά το αρχικό σενάριο.

Με πολύ έξυπνο τρόπο μετουσιώθηκε σε ημερολόγιο απ’τα γυρίσματα της ταινίας «Το λιβάδι που δακρύζει». Με αυτόν τον τρόπο έχουμε την καταγραφή της πραγματικότητας, έτσι όπως η σκηνοθέτης την αντιλήφθηκε, την αποτύπωση των συναισθημάτων των συντελεστών για την εργασία τους, τις δυσκολίες των γυρισμάτων, την περιρρέουσα ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και τον τρόπο εργασίας του σκηνοθέτη. Η ταινία τελειώνει με την εξήγηση του Αγγελόπουλου τόσο για την ταινία που έκανε όσο και για τον τίτλο που επέλεξε.

giati-dakrizei-to-livadi-kirie-aggelopoule-foto3

Μπαίνουμε όλο και πιο βαθιά στον τρόπο εργασίας και συνεργασίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου με όσους δουλεύουν μαζί του, αλλά και στις πνευματικές διεργασίες του ίδιου του σκηνοθέτη, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, οι οποίες είναι ικανές να μετατρέψουν ολοκληρωτικά το ήδη διαμορφωμένο σενάριο. Ο φακός της Αναστασίας Χριστοφορίδου μπαίνει όλο και πιο βαθιά στο θέμα, με σεβασμό παρατηρεί και καταγράφει, αφήνει το θεατή να διαμορφώσει την άποψή του.

Δεν έχουμε ουσιαστικά ένα makingoff, δηλαδή μία ταινία για το πώς έγιναν τα γυρίσματα αυτής της ταινίας στην οποία αναφέρεται, ούτε μία ταινία πάνω στην προαναφερόμενη ταινία, αλλά μία προσωπική ματιά που προσκαλεί το θεατή να ανοίξουν μαζί το περιτύλιγμα και να δουν αυτό που προκαλεί θαυμασμό: τον πνευματικό πλούτο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, τον τρόπο εργασίας του, καθαρά εγκεφαλικό, προσωπικό και ιδεολογικό, για να δούμε, μετά, όχι μόνο πως γυρίστηκε αυτή η ταινία του σκηνοθέτη, αλλά την ίδια την προσωπικότητά του, ξεγυμνωμένη από ιδεοληψίες, ευφυολογήματα και κολακείες.

 

Η παραγωγή και η σκηνοθέτης αυτής της ταινίας σας προσκαλούν σε αυτή την προβολή για να μιλήσουμε τόσο για το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου όσο και για τον ίδιο, ως καλλιτέχνη, διανοούμενο και ποιητή, αλλά και για τα γυρίσματα αυτής της ταινίας-ντοκιμαντέρ, «Γιατί δακρύζει το λιβάδι κ. Αγγελόπουλε;».

Γιάννης Φραγκούλης

Διαβάστε την αναφορά σε αυτή την ταινία

Διαβάστε περισσότερα για την Αναστασία Χριστοφορίδου



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved