HENRI CARTIER BRESSON

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Η Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης οργανώνει και παρουσιάζει στο νέο εκθεσιακό της χώρο, στο Κάτω Κάστρο στη Μυτιλήνη, φωτογραφική έκθεση με πρωτότυπες φωτογραφίες του μεγάλου φωτογράφου Henri Cartier-Bresson από την 1η ως τις 31 Αυγούστου.

Η ιδιαιτερότητα της έκθεσης αυτής, που την κάνει και μοναδική, είναι ότι αποτελείται από φωτογραφίες που φέρουν στο πίσω μέρος την ιδιόχειρη υπογραφή του μεγάλου καλλιτέχνη. Η σειρά αποτελείται από 39 μεγάλες φωτογραφίες και 15 μικρότερες. Πολλές από τις φωτογραφίες αυτές δεν είναι από τις ευρέως γνωστές φωτογραφίες του Bresson ανά τον κόσμο και παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Πολλές αφορούν την Ελλάδα. Κυρίως σκηνές υπαίθρου, από αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδος αλλά και σκηνές από νυκτερινό μαγαζί με μπουζούκια και ζεϊμπέκικο. Επίσης στην έκθεση θα παρουσιάζονται δύο σπάνια και πολύτιμα βιβλία των εκδόσεων Verve το
«Images ala sauvette» και το «Les europeens».

Ο HENRICARTIER-BRESSON

Ο Henri Cartier-Bresson είναι αναμφίβολα ένας από τους μεγαλύτερους φωτογράφους στο κόσμο που έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης εξέλιξης της τέχνης της φωτογραφίας και που ενέπνευσε και συνεχίζει να εμπνέει και να επηρεάζει με το έργο του τους σημερινούς φωτογράφους. Είναι από τους πιο αγαπημένους και δημοφιλείς φωτογράφους και για πολλούς ίσως ο σημαντικότερος φωτογράφος του 20ου αιώνα.

HENRI CARTIER BRESSON foto2

Γεννήθηκε στις 22 Αυγούστου του 1908 στην Chanteloup, στη Γαλλία, από εύπορη οικογένεια, σπούδασε λογοτεχνία και σχέδιο. Λάτρευε τη ζωγραφική και συναναστρέφονταν με σουρεαλιστές καλλιτέχνες. Από το 1930 άρχισε να ταξιδεύει και να φωτογραφίζει. Ταξίδεψε παντού σε όλο το κόσμο φωτογραφίζοντας πάντα με Leica και φακό 50 mm, αφήνοντάς μας παρακαταθήκη ένα μοναδικό έργο για την ανθρώπινη ιστορία και τον πολιτισμό. Ινδία, Κίνα, Ινδονησία, Κούβα, Μέξικο, Καναδάς Ιαπωνία, Ελλάδα είναι κάποιες από τις χώρες που πήγε, κάνοντας πολλές από τις σημαντικότερες φωτογραφίες του.

Είναι ο πρώτος δυτικός φωτογράφος που του επιτρέπεται να φωτογραφίσει στην ΕΣΣΔ. Συμμετείχε στη Γαλλική αντίσταση, φυλακίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά απέδρασε τελικά, μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες. Μετά το τέλος του πολέμου ίδρυσε, με τον Robert Capa, τον David Seymour και τον George Rodger, το φημισμένο και, πολύ αυστηρό μέχρι και σήμερα για την επιλογή των συνεργαζόμενων φωτογράφων, πρακτορείο Magnum. Στις 3 Αυγούστου 2004 πέθανε στην οικογενειακή κατοικία του στην Προβάνς, σε ηλικία 95 ετών.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Εγκαίνια έκθεσης: 1 Αυγούστου στις 8:00 μμ.

Διάρκεια έκθεσης: 1-31 Αυγούστου

Ανοικτά καθημερινά πλην Κυριακής

Εκθεσιακός χώρος Φωτογραφικής Εταιρείας Μυτιλήνης,

3η Πάροδος Μικράς Ασίας, Κάτω Κάστρο Μυτιλήνης.

Γιάννης Φραγκούλης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved