ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΜΠΑΜΠΗΣ ΒΕΛΛΗΣ

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2020

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΌ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Στα αντιλαϊκά πλαίσια ΕΕ, κυβερνήσεων και κεφαλαίου κινήθηκε και αυτή τη χρονιά ο προϋπολογισμός του Δήμου.

Χρόνο με το χρόνο μειώνεται η κρατική επιχορήγηση (ΚΑΠ) προς τους Δήμους και αντικαθίστανται από δημοτικούς φόρους και τέλη. Την τελευταία πενταετία χάθηκαν από τους ΚΑΠ προς το Δήμο μας 6.7 εκατομμύρια ευρώ και την ίδια περίοδο η διοίκηση του Δήμου μάζεψε με ένα μόνο δημοτικό φόρο (γιατί υπάρχουν και άλλοι) 6,4 εκατομμύρια. Ότι, δηλαδή, κόβουν οι κυβερνήσεις, αυτοί τα αρπάζουν από τις τσέπες των λαϊκών οικογενειών.

Μειώνεται σταθερά το κονδύλι για τα τεχνικά έργα. Την τελευταία πενταετία μειώθηκε κατά 60%. Το 2015 είχαν για τεχνικά έργα ένα κονδύλι της τάξης 24,3 εκατομμύρια ευρώ και για το 2020 έχουν μόλις 9,4 εκατομμύρια.

Η υλοποίηση ακόμα και αυτού του ελάχιστου τεχνικού προγράμματος, παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το 2015 υλοποιήθηκε το 11,87%, το 2016 κατέβηκε στο 10,22%, το 2017 έπεσε ακόμη χαμηλότερα μόλις στο 5,06% και μόνο τις προεκλογικές χρονιές 2018 και 2019 ανέβηκε κάπως στο 15,42% και 20,07%, αντίστοιχα.

Η μεταφορά τομέων εργασίας και υπηρεσιών του Δήμου, σε μεγαλοεπιχειρηματίες, συνεχίζεται με γρηγορότερους ρυθμούς. Δεκάδες εκατομμύρια δίνονται σε εργολάβους για έργα που κοστίζουν πανάκριβα και αμφιβόλου ποιότητας. Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ δίνονται σε άλλους εργολάβους για την κοπή αγριόχορτων, συντήρηση πάρκων κ.λπ.

Ακόμη και το παραθαλάσσιο οικόπεδο στην Ποτίδαια Χαλκιδικής, που έχει ο Δήμος στην κατοχή του, αντί να το μεταμορφώσει σε ένα χώρο διακοπών, ξεκούρασης και αναψυχής για τους δημότες, το δίνει σε ιδιώτη για εκμετάλλευση.

Αντί της κατάργησης του αντιλαϊκού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), αυτοί ζητάνε να έρθει στους Δήμους, υποσχόμενοι εντατικούς ελέγχους στα μέτρα των λαϊκών σπιτιών, για να μη χάσουν κανένα ευρώ.

Ματώνουν τις λαϊκές οικογένειες και εξυπηρετούν τους μεγαλοεπιχειρηματίες. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα που η σημερινή διοίκηση του Δήμου, όχι μόνο κλείνει τα μάτια της σε τεράστιες οφειλές μεγαλοεπιχειρηματιών του Δήμου, αλλά προσπαθεί κιόλας να τα σβήσει.

Την ίδια στιγμή, παίρνει νομικά μέτρα είσπραξης σε χιλιάδες λαϊκές οικογένειες, για πολύ μικρότερα ποσά οφειλής.

Γνωστές οι περιπτώσεις επιχειρηματιών που κλείνουν πεζοδρόμια, καταπατούν δημόσιους χώρους, με την ανοχή και τη στήριξη της διοίκησης, ενώ την ίδια στιγμή αυξάνουν κατά 50% τα τέλη κοινόχρηστου χώρου, σε καντίνες και μικροπωλητές.

Μέτρα πτωχοκομείου για τις οξυμένες ανάγκες φτωχών, λαϊκών νοικοκυριών. Κοινωνικά παντοπωλεία, φαρμακεία, συσσίτια που να συντηρούνται με εράνους, εθελοντικές προσφορές και με κονδύλια ψίχουλα, από το πλούσιο, κατά τα άλλα, ταμείο του Δήμου, περιμένοντας το πότε και αν έρθουν τρόφιμα από κάποιο πρόγραμμα της Περιφέρειας, εξίσου ψίχουλα και αυτά. Θέλουν να δίνουν βοήθεια με το σταγονόμετρο και μόνο όταν η λαϊκή οικογένεια έχει φτάσει στα όρια της εξαθλίωσης.

Όσο για το ταμείο του Δήμου, παραμένει ακόμα και σήμερα υψηλό, όχι λόγω της δήθεν «νοικοκυροσύνης» της διοίκησης, όπως τους αρέσει να λένε, αλλά λόγω των πολύ χαμηλών ποσοστών υλοποίησης των τεχνικών προγραμμάτων και της μη αντιμετώπισης των οξυμένων λαϊκών προβλημάτων.

Μέσα σε μία παρατεταμένη οικονομική κρίση, όπου λαϊκά νοικοκυριά ζουν χωρίς ρεύμα και χωρίς θέρμανση, η διοίκηση του Δήμου προτιμά να βοηθά την «ανακεφαλαίωση» των τραπεζιτών αντί να αυξάνει τα ποσά βοήθειας προς τους άπορους και φτωχούς συνδημότες μας.

Η μόνη απάντηση στους αντιλαϊκούς προϋπολογισμούς κυβέρνησης και Δήμου είναι ο ίδιος ο λαός, με τους αγώνες του να επιβάλλει μία πολιτική που να βάζει μπροστά τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των επιχειρηματιών.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Εκτός των τειχών», του Δήμου Νεάπολης-Συκεών, τ. 157, Φεβρουάριος 2020, σ. 58.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved