MORTDECAI

Ο Κος ΜΟΡΝΤΕΚΑΪ 

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Κεπ

Παίζουν: ΤζόνιΝτεπ, ΓιούανΜακΓκρέγκορ, ΓκουίνεθΠάλτροου

Διάρκεια: 106’

ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ / ΠΑΥΛΟΣΖΑΝΝΑΣ, ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 7 / STERΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 8, 11, VILLAGE COSMOS 7 / VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ 2

Διαβάζοντας δεξιά κι αριστερά άρθρα (στον αμερικάνικο τύπο)για τη νέα ταινία του Τζόνι Ντεπ, παρατηρεί κανείς πως σχεδόν άπαντες οι αρθρογράφοι σχολιάζουν με δέος και έκπληξη την εισπρακτική βουτιά του “Mortdecai” στο US box office. «Καιρός ήταν και πολύ άργησε!», θα αναφωνήσουμε εμείς, αναρωτώμενοι πώς είναι δυνατόν να μην έχει πάρει την κάτω βόλτα ένας πρώην σταρ που έχει λησμονήσει πως το επάγγελμά του είναι αυτό του ηθοποιού. Διότι εδώ και πολύ καιρό, ο Τζόνι Ντεπ ενσαρκώνει σε κάθε του ταινία τον ίδιο τον Τζόνι Ντεπ!

Στην ουσία, δεν υποδύεται ρόλους, δεν συμμετέχει στην ταινία, απλώς οι διάφοροι ρόλοι του δίνουν μία ακόμη αφορμή να μας βομβαρδίσει με μουτράκια, γκριμάτσες, φατσούλες, μουρμουρητά και χαριτωμένους τραυλισμούς. Όσον αφορά την ταινία, δεν μπορούν να ειπωθούν πολλά, διότι αν φλυαρήσουμε, απλώς θα βρίσκουμε ολοένα και πιο ευφάνταστους τρόπους να τη θάψουμε. Η ταινία πατά στην κληρονομιά και στο στυλ των ταινιών του «Ροζ Πάνθηρα» και καταφέρνει να φανεί ανεπαρκής με κάθε δυνατό τρόπο.

Δεν είναι πρωτότυπη, δεν είναι έξυπνη, δεν είναι σπινθηροβόλα, δεν έχει αίσθηση ρυθμού και υπεράνω όλων, δεν είναι καθόλου μα καθόλου αστεία. Επομένως, αν θέλετε να δείτε μια ταινία που να φέρνει στον «Ροζ Πάνθηρα», η προτιμότερη λύση είναι να ανατρέξετε απευθείας στο πρωτότυπο και αυθεντικό κομμάτι. Αυτό δηλαδή που θα έπρεπε να είχε πράξει και ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Κεπ, μπας και πάρει καμιά καλή ιδέα. Από μακριά κι αγαπημένοι λοιπόν με τον κύριο Μορντεκάι, εκτός αν έχετε κάποια μαζοχιστική διάθεση να υποστείτε την καρικατουρίστικη μανιέρα του κυρίου Ντεπ…

Αξιολόγηση: *

Ευτύχης Πατσούρας



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved