Η ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

Το πρωτογάλα και το οπίσθιο γάλα είναι υπεραπλουστευμένες θεωρήσεις

αυτού που συμβαίνει στην πραγματικότητα στο στήθος. Ουσιαστικά το πρωτόγαλα είναι ένα μίγμα από μη λιπαρές ουσίες που παράγονται σταθερά και κάποιες με υψηλής περιεκτικότητας λίπους, απ’αυτές που έχουν μείνει απ’την τελευταία τροφή ή απ’αυτές που παράγονται τώρα, αλλά με αργό ρυθμό. Το πρωτόγαλα μοιάζει αδύνατο και υποκύανο. Το οπίσθιο γάλα παχύ, πλούσιο γάλα και παράγεται σύμφωνα με την κάθε απαίτηση εκροής γάλακτος. Αφού τα σφαιρίδια μπαίνουν στο γάλα, αυτό γίνεται παχύτερο και πιο άσπρο. Όσο το μωρό τρέφεται τόσο το γάλα γίνεται πιο παχύ, ανάλογα με τη διάρκεια της παράδοσης και την ποσότητα του γάλακτος. Τα παχιά συστατικά του γάλακτος έχουν σχέση με τη συχνότητα τροφής εξαιτίας της αύξησης της ποσότητας της προλακτίνης που έπεται της εκροής.

Ας μελετήσουμε τη διαδικασία της υπεραιμίας. Η ήπια υπεραιμία είναι ένα σημάδι ότι το γάλα της μητέρας έρχεται, έχουμε τη δεύτερη φάση της λακτογένεσης. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που απαντιέται πολύ συχνά. Η έλλειψη της πληρότητας στο στήθος μπορεί να δείχνει ότι τα στήθη δεν είναι έτοιμα να παράξουν γάλα ή υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα. Οι γυναίκες που δεν έχουν φουσκωμένο στήθος θα πρέπει να το αναφέρουν στο γιατρό τους ή σε κάποιο σύμβουλο θηλασμού.

Επώδυνη υπεραιμία συχνά συμβαίνει όταν η τροφή δεν είναι συχνή και για μικρό χρονικό διάστημα. Η καλύτερη διαχείριση της υπεραιμίας είναι η πρόληψη. Η διαδικασία της επώδυνης υπεραιμίας είναι τριπλή: αυξημένη ροή αίματος στα στήθη, εξαιτίας της συμφόρησης του ιστού, οι αγωγοί και οι κυψελίδες αρχίζουν να διογκώνονται με το γάλα και το δευτεροπαθές οίδημα πρήζεται και εμποδίζει τη λεμφική παροχέτευση. Εάν τα στήθη δεν προσεγγίζονται απ’το μωρό που θα βυζάξει ή η διέγερση του στήθους στις πρώτες 24 ή 48 ώρες μετά τον τοκετό παράγει κυψελιδικό τέντωμα, μπορεί να προκαλέσει συμφόρηση των αγγείων και καταστροφή του κυψελιδικού ιστού.

Τα διευρυμένα αγγεία και αυτά με συμφόρηση μπορεί να αποτρέψουν τις κατάλληλες ορμόνες να φτάσουν στο στήθος και να παράξουν την επιθυμητή ποσότητα και ποιότητα γάλακτος.

Κάποιες μητέρες αναπτύσσουν πυρετό που συνοδεύει την υπεραιμία, στην πρώτη χρονική περίοδο μετά τον τοκετό, χωρίς αυτό να δείχνει κάποια ασθένεια. Η μη ανακουφισμένη υπεραιμία και το μεγάλο τέντωμα των κυψελίδων μπορεί να προκαλέσει ρήξη των κυψελίδων, με κάποια μερική εμπλοκή του στήθους. Μεταγενέστερα, ολική εμπλοκή του στήθους μπορεί να επιτευχτεί μέσα σε έξι ώρες απ΄την υπεραιμία που δεν έχει ανακουφισθεί.


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved