ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΜΙΚΡΑ «ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ» ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΤΟ ΣΤΟ ΒΟΡΡΑ

Ξεκίνησαν στις 22 Απριλίου και θα ολοκληρωθούν στις 10 Μαΐου οι Θεατρικές Συναντήσεις 2015, στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ «Μελίνα Μερκούρη». Το φεστιβάλ αυτό ξεκίνησε το 2008, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του ηθοποιού Θανάση Παπαγεωργίου. Από πέρυσι, καλλιτεχνικός υπεύθυνος είναι ο θεατρολόγος Νικηφόρος Παπανδρέου. Θεατρικές παραγωγές που παρουσιάστηκαν στην Αθήνα, έρχονται κάθε χρόνο και στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο της Καλαμαριάς, με στόχο την παρουσίαση ενός κύκλου παραστάσεων που χαρακτηρίζονται από αισθητική αρτιότητα και δοκιμάζουν νέους τρόπους θεατρικής έκφρασης.

Η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει πέντε θεατρικές παραγωγές. Ανάμεσα τους βρίσκουμε κείμενα σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων (Λένα Κιτσοπούλου Μεγάλοι δρόμοι, Γιάννης Τσίρος Διαλέξεις αθλιότητας), ένα έργο της βουλγάρικης κωμωδιογραφίας (Στρατίεφ Το ρωμαϊκό λουτρό), ένα δείγμα θεάτρου της επινόησης (Όχι αθώος πια) και ένα αγέραστο κλασικό αριστούργημα ιδωμένο με νέα ματιά (Άμλετ), όλα σε παραστάσεις που εκφράζουν το πνεύμα της αναζήτησης και της καλλιτεχνικής πρωτοτυπίας.

Οι Συναντήσεις ξεκίνησαν με την παράσταση Το ρωμαϊκό λουτρότου Στανισλάβ Στρατίεφ (22-23/4), σε σκηνοθεσία του Κώστα Παπακωνσταντίνου, μια πολιτική σάτιρα με θέμα τη θέση του ανθρώπου μέσα στη σύγχρονη κοινωνία και τη σχέση του με την απρόσωπη εξουσία.

theatrikes sinantiseis tefxos 101 foto2

Τη σκυτάλη μέχρι τις αρχές Μαΐου παίρνουν οι παραστάσεις:

Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Απριλίου:Οι μεγάλοι δρόμοιτης Λένας Κιτσοπούλου. Η παραγωγή της ομάδας T.d.S.  (Terredesemisανέβηκε στην Αθήνα στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και βασίζεται σε δύο διηγήματα της Κιτσοπούλου, η οποία αναμφίβολα ξαφνιάζει κάθε φορά με την τόλμη της γραφής της. Οι ιστορίες της μας μιλούν για το όνειρο της μεγάλης αγάπης και τη δύναμη της φαντασίας. Οι σχέσεις είναι απόλυτες και οι προσπάθειες άκαρπες προς αναζήτηση του απόλυτου. Αν αυτό υπάρχει! Μια κίνηση, σχεδόν «χειρονομία της επιθυμίας για αθανασία». Γιατί, αλήθεια, ποιος δεν ονειρεύτηκε να αγαπήσει και να αγαπηθεί απόλυτα; Η σκηνοθεσία είναι της Ειρήνης Φαναριώτη, τα σκηνικά του Γιάννη Αρβανίτη, η μουσική του Φώτη Σιώτα, η κίνηση της Αμάλιας Μπένετ και της Χαράς Κότσαλη, οι φωτισμοί του Γιώργου Ταμπακάκη, ενώ επί σκηνής εμφανίζονται οι Μυρτώ Γράψα, Άρης Λάσκος, Ειρήνη Φαναριώτη.

Τρίτη 28 και Τετάρτη 29 Απριλίου:Διαλέξεις αθλιότηταςτου Γιάννη Τσίρου. Η παραγωγή του Θεάτρου Στοά του Θανάση Παπαγεωργίου, με τον ίδιο στο τιμόνι της σκηνοθεσίας, αλλά και της ερμηνείας, αφορά στο νέο έργο του Τσίρου, ενός συγγραφέα που μας εντυπωσίασε πριν χρόνια με τα Αξύριστα πηγούνια. Το κείμενό του μας προσγειώνει στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, όπου η διαφθορά κάποιων πολιτικών θέτει ακόμα μια φορά το ζήτημα της ευθύνης αυτών που τους ψηφίζουν. Μια παράσταση- ρεσιτάλ υποκριτικής του Παπαγεωργίου.

theatrikes-sinantiseis-tefxos-101-foto3

Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Μαΐου:Όχι αθώος πια. Πρόκειται για μια παραγωγή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, με θέμα της την εφηβεία. Από τα πιο επιτυχημένα δείγματα θεάτρου της επινόησης (devisedtheatre), το έργο, που δημιουργήθηκε με βάση μαρτυρίες, επιστολές, εξομολογήσεις σημερινών εφήβων, γράφτηκε και ανέβηκε από την ομάδα Χάπι Εντ και παίχτηκε ολόκληρη τη σαιζόν στη Στέγη Γραμμάτων. Η σκηνοθεσία είναι της Γεωργίας Μαυραγάνη, τα σκηνικά και τα κοστούμια κάνει η Άρτεμις Φλέσσα, οι φωτισμοί είναι του Τάσου Παλαιορούτα. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Θεανώ Μεταξά, Αντώνης Παναγόπουλος, Ρομάνα Λόμπατς, Μικές Γλύκας και Κωνσταντίνος Πλεμμένος.

Σάββατο 9 και Κυριακή 10 Μαΐου:Άμλετ του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Η παράσταση της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη, ζωντανεύει το αινιγματικό αριστούργημα του Σαίξπηρ και κινητοποιεί δημιουργικές νεανικές δυνάμεις, που αναζητούν μέσα στο ανεξάντλητο αυτό κείμενο ένα δικό τους δρόμο και απαντήσεις σε σύγχρονα ερωτήματα. Η μετάφραση είναι της Ιζαμπέλας Κωνσταντινίδου, η δραματουργική επεξεργασία και η μουσική επιμέλεια του Χρήστου Θεοδωρίδη, η χορογραφία της Ξένιας Θεμελή, η σκηνογραφία της Τίνας Τζόκα, η ενδυματολογική επιμέλεια του Βασίλη Μπαρμπαρίγου και οι φωτισμοί του Τάσου Παλαιορούτα. Επί σκηνής εμφανίζονται οι Μάνος Βαβαδάκης, Κλήμης Εμπέογλου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Παναγιώτης Κλίνης, Ντένης Μακρής, Μαρία Μπαγανά, Κατερίνα Πατσιάνη, Τατιάνα- Άννα Πίττα, Σαμψών Φύτρος.

theatrikes-sinantiseis-tefxos-101-foto4

 Θεατρικές Συναντήσεις 2015 έως και τις 10 Μαΐου. Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη», Μεταμορφώσεως και Αργυρουπόλεως 7.

Ώρα έναρξης παραστάσεων στις 9 μ.μ. (εκτός του «Άμλετ», που αρχίζει στις 8 μ.μ.). Τιμές εισιτηρίων: 12, 10 και 8 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων).

Προπώληση στο ταμείο του θεάτρου 11 π.μ.- 2 μ.μ. και 6-9 μ.μ.

Τηλεφωνικές κρατήσεις στα τηλέφωνα 2310 458591 (πρωί κι απόγευμα), 2310 860708 (πρωί).

Έλσα Σπυριδοπούλου



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved