TV SCREEN

TV Screen Makes You Feel Small…

Η τηλεοπτική γωνιά του «Φίλμ Νουάρ»

How to Get Away With Murder

Δημιουργός: Πίτερ Νόργουοκ

Τηλεοπτικό δίκτυο: ABC

Πώς να τη γλυτώσεις με μια δολοφονία. Αυτό ισχυρίζεται πως διδάσκει η καθηγήτρια νομικής, Άναλιζ Κίτινγκ, στο μάθημα της. Κι η μέθοδος είναι μια και μοναδική: βγάλε αναξιόπιστο το μάρτυρα, ανακάλυψε ένα καινούργιο ύποπτο, θάψε τα στοιχεία. Η άσκηση της δικηγορίας είναι ένα εντελώς διαφορετικό πράγμα από τη σπουδή της. Το “How to Get Away With Murder” έρχεται να καλύψει ένα κενό στην κατηγορία των νομικών σειρών. Πρόκειται για μια αμιγώς νομική και ερευνητική σειρά που σε βάζει στη θέση των πρωταγωνιστών και σε παροτρύνει να συμμετάσχεις στην έρευνα και στην εξέλιξη των υποθέσεων, αλλά και της βασικής ιστορίας.

Ξεκινάει με τον καλύτερο τρόπο. Με ένα φόνο. Όχι όμως μ” ένα φόνο που θα εξιχνιαστεί στο τέλος του επεισοδίου… Το σκηνικό μεταφέρεται αμέσως στο παρελθόν, στις υποθέσεις του γραφείου της καθηγήτριας Κίτινγκ και στους λόγους για τους οποίους φτάσαμε στο εναρκτήριο σημείο. Μπλέκοντας το παρόν με το παρελθόν, η σειρά σου παρουσιάζει σιγά σιγά τα γεγονότα και σε ενθαρρύνει να ανακαλύψεις μόνος σου την εξέλιξη της ιστορίας. Έτσι καταφέρνει δύο πράγματα: να έχει την κλασσική δομή του επεισοδίου με την αυτοτελή υπόθεση και να σε κρατάει ταυτόχρονα ξάγρυπνο, τοποθετώντας σε στον ρόλο του ενόρκου που πρέπει να συνδυάσει τα στοιχεία για να πάρει τη σωστή απόφαση.

Το πιο τρανταχτό επιχείρημα υπεράσπισης της σειράς είναι η πειστικότατη ερμηνεία της Βαϊόλα Ντέιβις, η οποία δημιουργεί ένα γρίφο γύρω από τον χαρακτήρα της και δεν σε αφήνει να ψυχολογήσεις τις κινήσεις της. Κυρίως όμως, δεν σε αφήνει να καταλάβεις τα όρια που θέτει ανάμεσα στη προσωπική της ζωή και την δικηγορία. Μέχρι πού θα έφτανε για να κερδίσει μια δίκη; Ένας χαρακτήρας που θα συζητηθεί και μια πανέξυπνη σειρά είναι τα συστατικά που «δένουν το γλυκό» και που δημιουργούν φανατικούς θεατές. Ίσως η μοναδική εθιστική σειρά που ξεκίνησε αυτό το φθινόπωρο…

Πέτρος Καλογεράς



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved