TV SCREEN MAKES YOU FEEL SMALL…

Η ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ «ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ»…

Galavant
Δημιουργός: Νταν Φόγκελμαν
Πρωταγωνιστούν: Τζόσουα Σας, Τίμοθi Όμουντσον, Βίνi Τζόουνς, Μάλορi Γιάνσεν, Κάρεν Ντέιβιντ
Δίκτυο: ABC

Αρχικά, ας ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Παρά το γεγονός ότι έχω κατά καιρούς διαβάσει τα καλύτερα για σειρές βασισμένες στον κόσμο των παραμυθιών, δεν κατάφερα ποτέ να προσαρμοστώ. Μπορεί να είναι όντως καλές, αλλά δεν με ελκύουν αρκετά για να στηθώ και να τις παρακολουθήσω. Επίσης, απεχθάνομαι τα μιούζικαλ. Όχι όλα, αυτά που παίζονται στο σανίδι και μπροστά στα μάτια μου τα παλεύω. Εκείνα όμως της οθόνης, με τίποτα. Στους «Άθλιους του Τομ Χούπερ, για παράδειγμα, άντεξα μέχρι τo δεύτερο κουπλέ που ανέλαβε να εκτελέσει ο Ράσελ Κρόου.

Με αυτά τα δεδομένα, είδα το πρώτο επεισόδιο του “Galavant” απολύτως αρνητικά προδιατεθειμένος, αφού πρόκειται για τηλεοπτικό μιούζικαλ βασισμένο σε κλασικό μοτίβο παραμυθιού, με τον ιππότη που χάνει την αγαπημένη του από ένα ημίτρελο βασιλιά και κινεί γη και ουρανό για να την πάρει πίσω. Και μετά είδα και το δεύτερο. Και το τρίτο. Όπως αποδεικνύεται, το “Galavant” δεν ήταν καθόλου αυτό που περίμενα να είναι. Αν πρέπει να δώσω στίγμα για να σας βοηθήσω να καταλάβετε, θα έλεγα ότι θυμίζει κάτι από τους «Ήρωες με τα κολάν» του Μελ Μπρουκς!

tv screen tefxos 96 foto2

Το σημείο κλειδί είναι αυτό που θα περίμενε κανείς με τα δικά μου γούστα να είναι και το μεγάλο μειονέκτημα. Τα κομμάτια που περιλαμβάνουν τραγούδι και χορευτικά είναι ποσοτικά «τόσο – όσο» και δεν κουράζουν σε καμιά περίπτωση. Ποιοτικά τώρα, είναι πολύ πάνω του συνηθισμένου: ο ρυθμός είναι διασκεδαστικότατος και οι στίχοι ευφυέστατοι, αυθεντικά αστείοι και ιδανικοί για μια σειρά που βάζει τους πρωταγωνιστές της συχνά πυκνά να σατιρίζουν την ίδια της τη φύση. Κάθε λίγο και λιγάκι, πέφτει μουσική, κάποιος ετοιμάζεται να τραγουδήσει και κάποιος αρχίζει να δυσανασχετεί –πάλι τραγούδι; Μοιάζει σχεδόν σαν να έχει δημιουργηθεί από ανθρώπους που εκνευρίζονται με το μιούζικαλ, γι’ αυτό και σκέφτηκαν ότι θα κάνουμε μια σειρά για να δείξουμε πόσο μας τη σπάει το μιούζικαλ, οπότε ας την κάνουμε και μιούζικαλ…

Το καστ περιλαμβάνει σχετικά άσημους ηθοποιούς, οι οποίοι όμως επιδεικνύουν εξαιρετική ικανότητα. Ξεχωρίζει στο ρόλο του Βασιλιά Ρίτσαρντ ο γνωστότερος εξ αυτών, ο Τίμοθι Όμουντσον, αλλά και ο σκληρός, κυνικός σωματοφύλακας / μπράβος του, ο γνωστός και μη εξαιρετέος Βίνι Τζόουνς! Τα γκεστ, τώρα, είναι μια άλλη ιστορία, αφού η σειρά έχει εξασφαλίσει μερικά ηχηρά ονόματα που περνάνε από τα επεισόδια ενσαρκώνοντας τρομερά διασκεδαστικούς χαρακτήρες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι Τζον Στάμος, Ρίκι Ζερβέ, Αλ Γιάνκοβιτς (ναι ντε, ο «weird»…), Χιου Μπονεβίλ και Ρούτγκερ Χάουερ.

Μέσα σε μόλις 8 επεισόδια διάρκειας περίπου 25 λεπτών, το “Galavant” κατορθώνει να δώσει μια φρέσκια κωμική πνοή και αποτελεί μια από τις ομορφότερες εκπλήξεις της σεζόν. Η διάθεση παρωδίας και αυτοσαρκασμού, ο γρήγορος ρυθμός, τα ευρηματικά αστεία και το αστείρευτο υποκριτικό –και μουσικό– ταλέντο των πρωταγωνιστών είναι στοιχεία που δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα και θα κερδίσουν και τους πλέον απαιτητικούς. Όπως αναμενόταν άλλωστε, η σειρά κέρδισε γρήγορα την ανανέωσή της και του χρόνου θα απολαύσουμε τη δεύτερη σεζόν. Δώστε της ένα σαββατιάτικο απόγευμα. Οκτώ επεισόδια και περίπου τρεις ώρες αργότερα, θα σβήσετε την οθόνη έχοντας ένα χαμόγελο καρφιτσωμένο στο πρόσωπο.

Γρηγόρης Μυστιλιάδης

tv screen tefxos 96 foto3

NEXT

Την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου, αναμένεται να ξεκινήσουν την προβολή τους στη Θεσσαλονίκη οι εξής ταινίες: «Χειμερία νάρκη» (Kis uykusu/ Winter Sleep) του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, με τους Χαλούκ Μπιλγκινέρ, Μελίσα Σόζεν και Ντεμέτ Ακμπάγκ, «Χωρίς μέτρο» (Whiplash) του Νταμιέν Σαζέλ, με τους Μάιλς Τέλερ, Τζι Κέι Σίμονς και Πολ Ρέιζερ και «Το πεπρωμένο της Τζούπιτερ» (Jupiter Ascending) των Αφών Γουακόφσκι με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Μίλα Κούνις και Έντι Ρεντμέιν.

Την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου, αναμένεται να ξεκινήσουν την προβολή τους στη Θεσσαλονίκη οι εξής ταινίες: «Λεβιάθαν» (Leviafan/ Leviathan) του Αντρέι Ζβιάγκνιτσεφ, με τους Αλεξέι Σερεμπριάκοφ, Έλενα Λιάντοβα και Ρομάν Μαντιάνοφ, «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι» (Fifty Shades of Grey) του Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον, με τους Τζέιμι Ντόρναν, Ντακότα Τζόνσον και Μάρσια Γκέι Χάρντεν και «Kingsman: Η μυστική υπηρεσία» (Kingsman: The Secret Service) του Μάθιου Βον, με τους Κόλιν Φερθ, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον και Μάικλ Κέιν.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved