ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΕΚΑΤΣΕ Σ’ ΕΝΑ ΚΛΑΔΙ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΜΕΝΟ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ

EN DUVA SATT PA EN GREN OCH FUNDERADE PA TILLVARON / A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE

Για όσους δεν γνωρίζουν τον Σουηδό σκηνοθέτη, καλό είναι να προϊδεαστούν ότι πρόκειται για ένα αμιγώς προσωπικό κινηματογράφο. Ο μόνος τρόπος για να τον αντιληφθείς, είναι τα μάτια. Χωρίς αυτό απαραίτητα να σημαίνει ότι μπορείς να τον «δεις»! Ο Άντερσον ακολουθεί το δικό του μονοπάτι στη Χώρα των Εικόνων.

Τα κάδρα του είναι από μόνα τους πίνακες. Εικόνες που αναβλύζουν ιστορίες. Από την άλλη όμως, οι εικόνες του δε βρίσκουν υπόσταση στη γνωστή Παλέτα των Χρωμάτων. Με το λαδί και το γκρι και τα έντονα χλωμά πρόσωπα να κυριαρχούν χρωματικά, επιτυγχάνει την απόλυτη εξισορρόπησή σου με το ψυχολογικό υπόβαθρο των ηρώων του. Η κάμερα είναι πάντα αυστηρά ακίνητη, ακολουθώντας τη νομοτέλεια του τρίτου νόμου του Νεύτωνα: η δράση των ηρώων του είναι ίση και αντίθετη με την αντίδραση του θεατή.

Ο κινηματογράφος του δεν είναι εμπορικός. Ανήκει σαφέστατα στο καλλιτεχνικό είδος. Μοναχικός, όπως οι περισσότεροι χαρακτήρες του. Προσωπικός, όπως οι ιστορίες του.

Σουρεαλιστικός, όπως η ίδια η Ζωή! Θα τολμούσα να ισχυριστώ ότι προκύπτει από την τομή της Τέχνης με τη Φιλοσοφία, την ένωση της Τρέλας με τη Λογική, την παραλληλότητα του Συνειδητού με το Απρόσμενο, την εναλλακτικότητα της Φαντασίας με την Αρετή. Όπως εξήγησε και ο ίδιος, είναι εμφανώς επηρεασμένος από Αναγεννησιακά αριστουργήματα, το Γερμανικό κίνημα τέχνης της δεκαετίας του ’20 «Νέα Αντικειμενικότητα» και τη μη γραμμική αφήγηση που βρίσκει κανείς στην «Οδύσσεια» του Ομήρου.

Το «Περιστέρι» του είναι Σαρκαστικό, σουρεαλιστικό, παράλογο, γοητευτικά παράξενο, ποιητικό, μελαγχολικό, οικείο, νοσταλγικό φιλμ, με κολάζ χαρακτήρων, κινείται ανάμεσα στο χωροχρόνο, στη ζωή και το θάνατο, προσδίδοντάς μας την πανοραμική οπτική ενός πουλιού πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση.

Αξιολόγηση: ****

Γιάννης Τοτονίδης

Σκηνοθεσία: Ρόι Άντερσον

Παίζουν: Χόλγκερ Άντερσον, Νιλς Γουέστμπλομ, Σαρλότα Λάρσον, Βίκτορ Γκίλενμπεργκ, Λότι Τόρνρος, Γιόνας Γκέρχολμ, Όλα Στένσον, Όσκαρ Σαλόμονσον, Ρότζερ Όλσεν Λίκβερν

Διάρκεια: 100’

ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

(2η εβδομάδα)



Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα».


'ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΕΚΑΤΣΕ Σ’ ΕΝΑ ΚΛΑΔΙ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΜΕΝΟ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

Copyritght 2021 Thessalonikinfo / All rights reserved