ΝΕΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΣΙΜΟΣ ΔΑΝΙΗΗΛΙΔΗΣ

ΔΕΣΜΙΟΙ ΤΟΥ ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

 

Σε μία παρατεταμένη περίοδο, όπου η Τοπική Αυτοδιοίκηση συνεχίζει να μάχεται για κορυφαία ζητήματα και για την ενίσχυση του ρόλου της υπέρ της κοινωνίας, και ενώ θα περίμενε κανείς ο διάλογος εντός των Δημοτικών Συμβουλίων να είναι νηφάλιος, από όλες τις πλευρές, προκειμένου να είναι εποικοδομητικός, κάποιοι επιμένουν με τη στάση τους να υπενθυμίζουν ότι οι… παραδοξότητες δεν μπορούν να εξαλειφθούν.

Αυτό καταγράφηκε τελευταία σε τουλάχιστον δύο συνεδριάσεις του Δ.Σ., στο οποίο συζητήθηκαν δύο κρίσιμα θέματα, της αστυνόμευσης και της ασφάλειας των εργαζομένων, με αφορμή την «ένοπλη επίθεση» στο ΚΕΠ Συκεών, και την επέκταση του προγράμματος REACT, για τη φιλοξενία προσφύγων σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, υπό την πλήρη χρηματοδότηση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

Σε ότι αφορά στο θέμα της ασφάλειας, που ετέθη ως έκτακτο από το Σωματείο εργαζομένων, δυστυχώς μόνο αυτό δε συζητήθηκε. Σύσσωμη σχεδόν η αντιπολίτευση προτίμησε επί τετράωρο να παρασυρθεί από ανακριβείς, ψευδείς και συκοφαντικές αναφορές εργαζόμενης, περί δήθεν υποχρέωσής της από αντιδήμαρχο να προβεί σε «παράνομη και άτυπη» ενέργεια κατά την άσκηση των καθηκόντων της, και οι πάντες να γίνουμε μάρτυρες ενός απίθανου διαγκωνισμού, λαϊκισμού και δήθεν ενδιαφέροντος για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Και ενώ η ένταση κορυφωνόταν και ξέφευγε από κάθε όριο δεοντολογίας, οι της αντιπολίτευσης επέμεναν στο θέμα αφιερώνοντας ελάχιστα δευτερόλεπτα στον κυρίαρχο της ασφάλειας, δυστυχώς και με ευθύνη των εκπροσώπων του Σωματείου, που παρατηρούσαν αμήχανα και ένοχα την εξέλιξη.

Πως, άλλωστε, θα μπορούσαν οι εκπρόσωποι του Σωματείου να επιδείξουν διαφορετική και πιο υπεύθυνη στάση απέναντι στο θέμα όταν δύο ή τρεις μέρες νωρίτερα εκδόθηκε ανακοίνωση-καταγγελία με ανυπόστατες αναφορές; Από το προεδρείο του Δ.Σ. του Σωματείου των εργαζομένων θα περίμενε κανείς περισσότερη υπευθυνότητα και σοβαρότητα γιατί τέτοια θέματα δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται για άλλες σκοπιμότητες.

Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι δε θίγονται στην ανακοίνωση θέματα αστυνόμευσης, τα οποία η διοίκηση του Δήμου και ειδικά ο Δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης διεκδικεί εδώ και χρόνια από την πολιτεία, με τεράστια ευθύνη και αγωνιστικότητα.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, καθ’όλη τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, δεν είδαμε και δεν ακούσαμε ποτέ το προεδρείο του Σωματείου των εργαζομένων να συνδράμει στον αγώνα του Δήμου για περισσότερη ασφάλεια. Ακόμη και στο Δημοτικό Συμβούλιο, όταν κλήθηκαν από τη διοίκηση του Δήμου, ουδεμία εξήγηση δόθηκε από τους παριστάμενους συνδικαλιστές για το τι εννοούν όταν μιλούν για την ανάγκη φύλαξης των εργαζομένων.

Δυστυχώς, για τους εμπνευστές-συντάκτες και της νέας ανακοίνωσης-καταγγελίας, επιβεβαιώθηκε ότι η άγνοια είναι ίδιον γνώρισμα των «επιφανών» συνδικαλιστών στο Δήμο μας. Είναι τόσο κενή ουσιαστικού περιεχομένου που το μόνο που υποδηλώνει είναι η άγνοια των συγγραφέων της για βασικά θέματα λειτουργίας των ΟΤΑ και του Δήμου μας. Και εν κατακλείδι, επί της ουσίας του προβλήματος, εξακολουθούν να μην αρθρώνουν λέξη για το μείζον θέμα της έλλειψης αστυνόμευσης και της αύξησης της εγκληματικότητας. Ίσως κάποτε το αποφασίσουν…

Ίσως κάποτε (σύντομα, θέλουμε να ελπίζουμε) και οι της αντιπολίτευσης αντιληφθούν ότι ο λαϊκισμός και η εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες στην κοινωνία.

Ήξεις αφήξεις…

 

Μέσα σε αυτό το κλίμα της… παραδοξότητας και η επαμφοτερίζουσα στάση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ηλία Ζάχαρη, που με… «ήξεις αφήξεις» προσεγγίζει το θέμα της φιλοξενίας των προσφύγων σε διαμερίσματα, στο πλαίσιο του προγράμματος REACT, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

Σε πρόσφατη συζήτηση του θέματος παράτασης του προγράμματος, ο επικεφαλής της «Κοινωνικής Συνεργασίας» ζήτησε να μη συνεχισθεί το πρόγραμμα αν πρόκειται να αυξηθεί ο αριθμός των διαμερισμάτων , όπως είπε, την ώρα που η εισήγηση του θέματος ήταν σαφέστατη και έκανε λόγο για συνέχιση του υφιστάμενου προγράμματος. Επανέλαβε, δε, την ερώτηση στη διοίκηση του Δήμου για το εάν συμμετέχει στο κόστος λειτουργίας του, , ενώ είναι παγκοίνως γνωστό ότι το έργο χρηματοδοτείται πλήρως από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και την Ε.Ε.

Αυτό, όμως, που για μία ακόμα φορά προσπάθησε να… αποφύγει, να καταθέσει δηλαδή τις πραγματικές θέσεις για το προσφυγικό θέμα, το έκανε σύμβουλος της παράταξής του. Και μάλιστα με μία… τολμηρή τοποθέτηση, υποστηρίζοντας ότι «κακώς τους κρατάμε (τους πρόσφυγες) εδώ» και ότι «δε θέλουμε τέτοια προγράμματα». Ποια είναι, άραγε, η θέση των υπολοίπων δημοτικών συμβούλων της παράταξης;

Απέναντι σε αυτές τις ξενοφοβικές, διχαστικές και ρατσιστικές φωνές, η στάση της διοίκησης του Δήμου είναι σταθερή και η μόνη που απαντά στο πρόβλημα και ως τέτοια δικαιώνεται. Η πρόταση του δημάρχου, Σίμου Δανιηλίδη, για αύξηση του αριθμού των διαμερισμάτων σε 1.000, στην πόλη της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος που συμμετέχουν επίσης οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Θέρμης και Καλαμαριάς, παραμένει στην ατζέντα της συζήτησης, έχοντας αποδειχθεί η αποτελεσματικότητά του, τουλάχιστον σε επίπεδο ανθρωπισμού.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Εκτός των τειχών», του Δήμου Νεάπολης-Συκεών, τ. 157, Φεβρουάριος 2020, σ. 55.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved