ΠΟΝΤΙΚΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ

Απαράδεκτη είναι η κατάσταση στο χώρο απέναντι απ’τη Μονή Λαζαριστών. Το φαινομενικά καθαρό περιβάλλον περιορίζεται σε ό,τι περιβάλλει τη Μονή Λαζαριστών, το θεατράκι, τις εγκαταστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, το καφέ, το εστιατόριο, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την καθολική εκκλησία. Ακριβώς απέναντι, στο γραφείο της Β΄ Εκπαίδευσης, στο σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος, στο πάρκινγκ, στο καφέ Ερωτικός, στο μισογκρεμισμένο κτήριο της Μονής Λαζαριστών και στο ΙΚΑ φαίνεται ότι ο περιβάλλοντας χώρος είναι επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία.

Μέρος του κτηρίου του ΙΚΑ Σταυρούπολης και μέρος του κτηρίου.

Μέρος του κτηρίου του ΙΚΑ Σταυρούπολης και μέρος του κτηρίου.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους. Όλοι ξέρουμε την ιστορία της Μονής Λαζαριστών. Βλέποντας την εμπρόσθια μεριά αυτού του κτηρίου στο οποίο αναφερόμαστε και παρατηρώντας τα αρχιτεκτονικά του μέρη, όπως και τη σχετικά μεγάλη απόσταση απ’το κύριο όγκο της Μονής, συμπεράνουμε ότι πρόκειται για αποθηκευτικό χώρο. Πολύ πιθανόν να το αγόρασε κάποιος και να χρησιμοποιήθηκε ως εργαστήριο, μία ταμπέλα άλλωστε μιλά για πώληση ή ενοικίαση, μάλλον αρκετά χρόνια πριν. Όπως το έχουμε δει τα τελευταία χρόνια είναι πλήρως εγκαταλελειμμένο. Μετά τη φωτιά που έπιασε πριν ένα ή δύο χρόνια, πιθανόν από ένα ζευγάρι αστέγων, έπεσε η οροφή και κάποια δοκάρια.

Μέρος του κτηρίουπου έχει σχεδόν πέσει, η εστία μόλυνσης του χώρου, δίπλα από το ΙΚΑ Σταυρούπολης.

Μέρος του κτηρίουπου έχει σχεδόν πέσει, η εστία μόλυνσης του χώρου, δίπλα από το ΙΚΑ Σταυρούπολης.

Ήρθε η «σειρά» να εγκατασταθεί εκεί ένας άλλος άστεγος που μένει ακόμα και σήμερα στον ίδιο χώρο, όλο το χρόνο. Μαζί του μένουν δύο ή τρία σκυλιά, ένα από αυτά έχει γεννήσει, και, εδώ και αρκετό χρόνο, έχει παρατηρηθεί σημαντικός αριθμός ποντικιών. Η βρώμα, τα σκουπίδια και τα παλιά υλικά είναι ένα παραδεισένιος χώρος για τα τρωκτικά.

Η εμπρόσθια πλευρά του κτηρίου, μένει μόνο ο σκελετός.

Η εμπρόσθια πλευρά του κτηρίου, μένει μόνο ο σκελετός.

Μία άλλη όψη του κτηρίου με φόντο το κτήιο της Β΄ Εκπαίδευσης και του σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος.

Μία άλλη όψη του κτηρίου με φόντο το κτήιο της Β΄ Εκπαίδευσης και του σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος.

Το κακό είναι ότι αυτά βγαίνουν εκτός αυτού του χώρου, πηγαίνουν εκεί που παίζουν παιδιά, αν και πληροφορίες μας λένε ότι, όταν λείπει αυτός ο άστεγος παιδιά μπαίνουν μέσα σε αυτό το χώρο για να παίξουν, απειλούν άμεσα τη δημόσια υγιεινή, ειδικά με τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, σε συνδυασμό με πτώματα ποντικιών απ’τα σκυλιά που τα κυνηγούν.

pontikia sti moni lazariston foto6

Το πρόβλημα αποκτά εκρηκτικές διαστάσεις αν δούμε ότι πολύ κοντά βρίσκονται χώροι εστίασης και ένα σούπερ μάρκετ. Τελευταία φαίνεται ότι ο πληθυσμός των ποντικιών αυξήθηκε τόσο πολύ που αισθάνονται τη βιοτική τους ανάγκη να επεκταθούν στο εξωτερικό χώρο του πεσμένου πλέον κτηρίου της Μονής Λαζαριστών που βρίσκεται δίπλα ακριβώς απ’το ΙΚΑ, ο οποίος είναι δημόσιος χώρος.

Το πάρκινγκ, το σούπερ μάρκετ και το καφέ Ερωτικός.

Το πάρκινγκ, το σούπερ μάρκετ και το καφέ Ερωτικός.

pontikia sti moni lazariston foto8

Μήπως θα έπρεπε να σχεδιάσει υγειονομικό έλεγχο και απολύμανση ο Δήμος Παύλου Μελά; Μήπως να αναλάβει αυτό το θέμα η διεύθυνση υγιεινής της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης αφού ο Δήμος Παύλου Μελά έχει αδρανήσει τόσο καιρό, αν και έχει γνωστοποιηθεί σε αυτόν αυτό το πρόβλημα; Δεν είναι κατανοητό ότι αυτό το γεγονός στο 2016 προσβάλλει την αξιοπρέπεια και τον πολιτισμό της Ελλάδας; Μήπως θα έπρεπε ο Δήμος Παύλου Μελά να κλείσει τα κουφώματα και να επισκευάσει τη στέγη πριν να πέσει αυτό το κτήριο που έχει ιστορική αξία; Μήπως έτσι δείχνουμε τριτοκοσμικό πρόσωπο; Περιμένουμε αντιδράσεις απ’τους ιθύνοντες πριν να είναι αργά.

Φωτογραφίες-κείμενο: Γιάννης Φραγκούλης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved