ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Ό,τι αρχίζει ωραίο, τελειώνει με πόνο

Ό,τι αρχίζει ωραίο τελειώνει με πόνο

Οι πικραμένες καρδιές το ξέρουνε μόνο

Είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια

Ο βοριάς θα στα κάνει συντρίμμια, κομμάτια

Στη ζωή ξεκινάμε με όνειρα χίλια

Τα γκρεμίζει ο πόνος, η φτώχεια κι η ζήλεια

Είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια

Ο βοριάς θα στα κάνει συντρίμμια, κομμάτια

Πικραμένοι κι οι δυο κλαίμε τη συμφορά μας

Τη χαμένη αγάπη, την πρώτη χαρά μας

Είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια

Ο βοριάς θα στα κάνει συντρίμμια, κομμάτια

Στίχοι: Λένα Νταϊνά

Μουσική: Σπύρος Σκορδίλης

Τραγούδι: Σπύρος Σκορδίλης-Λένα Νταϊνά

Χρειάστηκε να περάσει κοντά ένας μήνας από το θρίαμβο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στις εθνικές εκλογές, θρίαμβο που, πέρα από το 36 % του εκλογικού σώματος που τον ψήφισε, αλλά και από το 5% των ΑΝ.ΕΛ., που έστω και ευκαιριακά συμβαδίζει μαζί του, επιθυμούσε η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Λίγο η ακατανίκητη έλξη για το καινούριο και αδοκίμαστο, πολύ η δυσαρέσκεια και απέχθεια για το παλιό, δοκιμασμένο και σάπιο, τα στοιχήματα για τον νικητή της 25ης  Ιανουαρίου είχαν χάσει εξαρχής το ενδιαφέρον τους. Η διαφορά μάλιστα θα ήταν πιθανότατα συντριπτικά μεγαλύτερη και η προσμονή αλλαγής πολύ πιο έντονη, αν δεν συνοδευόταν από το φόβο για τον αντίκτυπο μιας άλλης πολιτικής, που θα «έσχιζε τα μνημόνια», αλλά εκ του αποτελέσματος ίσως ρίσκαρε τις τελευταίες αντοχές του τρομοκρατημένου και ταλαιπωρημένου κόσμου. Η «πρώτη φορά αριστερά», αν και με αριστερά συνθήματα και -εν μέρει- αριστερές πολιτικές εξελέγη και διήνυσε την πρώτη τετραετία του και ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1981, αποτέλεσε το ιερό δισκοπότηρο όσων ελπίζουν / ελπίζουμε σε λιγότερο κεφαλαιοκρατικές και περισσότερο φιλολαϊκές (δεν είναι κακή λέξη, μην κάθεστε και ακούτε όσους την ειρωνεύονται) πολιτικές.

Ήρθε λοιπόν κι αυτή η ώρα. Και ποια ήταν η πρώτη συμβολική κίνηση της νέας κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας; Η εκλογή του Προκόπη Παυλόπουλου στην Προεδρία της Δημοκρατίας! Προχώρησε σε χιλιάδες προσλήψεις παρακάμπτοντας και απαξιώνοντας το Α.Σ.Ε.Π. κατά την περίοδο 2004 – 2009, υπήρξε Υπουργός Εσωτερικών κατά τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και κατά τη διάρκεια των «Δεκεμβριανών» που ακολούθησαν, τροποποίησε τον εκλογικό νόμο δίνοντας το φοβερό και τρομερό μπόνους 50 εδρών στο πρώτο κόμμα, ψήφισε ΝΑΙ σε όλα τα μνημόνια και τα κατεπείγοντα νομοσχέδια τα τελευταία χρόνια, παρόλο που ενίοτε τα χαρακτήριζε αντισυνταγματικά: μερικά από τα έργα και τις ημέρες της όχι ιδανικής επιλογής του (μήπως να αναφερθούμε και στην παρουσία-απουσία του στην περίφημη εκπομπή με Κασιδιάρη, Κανέλλη και Δούρου;). Αν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, σφίξαμε…

Όμως, πρώτιστα μας ενδιέφερε και μας ενδιαφέρει η αποτίναξη του μνημονιακού ζυγού, δεν είναι έτσι; Την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου η κυβέρνηση ζήτησε από τους «εταίρους» να αποδεχτούν το αίτημά της για παράταση της λεγόμενης «Δανειακής Σύμβασης», δηλαδή ας μην παίζουμε με τις λέξεις, του Μνημονίου. Σύμφωνοι, ο Γιώργος Παπανδρέου μας έβαλε στο τούνελ, οι Σαμαράς και Βενιζέλος μεγάλωσαν το μήκος της σήραγγας, ώστε να μη βλέπουμε πλέον πουθενά το φως, αλλά η ρημάδα η ελπίδα (ως σημαία και της προεκλογικής καμπάνιας) πού πήγε;

Ας είμαστε ρεαλισταί, λοιπόν, όπως έγραψε και ο Στράτος στο προηγούμενο φύλλο μας. Ας αποδεχθούμε ότι πρέπει πάση θυσία να υφιστάμεθα τον διαρκή εξευτελισμό τού να παρακαλάμε να μας δοθούν χρήματα για να τα καταβάλλουμε ως τόκους πίσω στους ίδιους δανειστές. Όμως, ας ελπίσουμε (για άλλη μια φορά) και ότι ήταν αναγκαίο κακό σε επίπεδο διπλωματίας ο ισχυρός (η Γερμανία, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Ένωση) να φανεί ότι ποδοπάτησε τον μικρό τουλάχιστον σε επίπεδο λόγων και γραπτών συμφωνιών, προκειμένου να του κάνει κατόπιν στα μουλωχτά και μία – δύο – τρεις παραχωρήσεις αξιοπρέπειας. Αλλιώς οι στίχοι της Λένας Νταϊνά στο υπέροχο παλιό λαϊκό τραγούδι θα μας σκιάζουν για πάντα…

Δημοσθένης Ξιφιλίνος


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΕΜΦΥΤΟ ΕΛΑΤΤΩΜΑ

 

CAKE

ΤΖΟΝ ΓΟΥΙΚ

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

ΤΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ: Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΑΜΣΑΛΑΕΜ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ 

ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΟ

ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΚΡΙ

ΛΕΒΙΑΘΑΝ

 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΣΙΝΕΦΙΛ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ

 

ΘΕΑΤΡΟ

ΕΞΟΔΟΣ

ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΜΙΑ ΖΩΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΙΜΟΣ ΚΑΚΑΛΑΣ

 

ΜΟΥΣΙΚΗ

VINYL CELLULOID

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΑΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

 

ΒΙΒΛΙΟ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΡΑΚΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΤΡΕΑ ΣΟΥΣΟΥΡΗ

 

ΔΙΑΦΟΡΑ

TV SCREEN



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved